دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1396 - 11:22
در گفت و گو با آنا؛

بهنام اسبقی: حاضرم هزینه اعزام به گرندپری را از جیب بدهم/ چندساعت پشت اتاق پولادگر معطل شدیم

ملی پوش تکواندو گفت: اگر فدراسیون مجوز حضور در مسابقات گرندپری 2017 را به ما ندهد دچار افت رنکینگ می‌شویم.
کد خبر : 195274

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مرحله اول مسابقات گرند پری(G4) در سال 2017 با حضور تکواندوکارن برتر جهان در 4 وزن المپیکی مردان و بانوان از روز جمعه(13 مردادماه) به مدت 3 روز در شهر مسکو روسیه برگزار خواهد شد. بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی از طرف فدراسیون جهانی به مسابقات گرندپری 2017 مسکو دعوت شدند اما مشخص نیست که فدراسیون با اعزام آنها موافقت می‌کند یا خیر.


بهنام اسبقی ملی پوش تکواندو ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره آخرین وضعیتشان برای حضور در گرندپری 2017 گفت: «‌تکلیفمان هنوز مشخص نیست و نمی‌دانم قرار است فدراسیون چه تصمیمی برای ما بگیرد. دیروز به همراه مهدی خدابخشی به فدراسیون رفتیم تا با پولادگر صحبت کنیم اما متاسفانه گفتند جلسه دارد و با این که چندساعتی در فدراسیون منتظر او شدیم اما موفق نشدیم با او در این مورد گفت و گو کنیم.»


وی ادامه داد: «ما از طرف فدراسیون جهانی به مسابقات گرندپری دعوت شدیم و برای شرکت در این رقابت‌ها به تاییدیه فدراسیون تکواندو نیاز داریم که اگر به ما مجوز ندهند و در این مسابقات شرکت نکنیم دچار افت رنکینگ می شویم. اگر وضعیت به همین صورت پیش برود از سیستم رنکینگ خارج می شویم. ما سال ها تلاش کردیم که به این سیستم وارد شویم و کسب رنکینگ جهانی به همین راحتی نیست و اگر فدراسیون با ما همکاری نکند خیلی زود آن را از دست خواهیم داد.»


اسبقی در ادامه تاکید کرد: «‌در حال حاضر رنکینگ من با توجه به اینکه به مسابقات جهانی اعزام نشدم در جهانی در جایگاه پانزدهم است و در المپیک هم با توجه به مصدومیتی که برای من پیش آمد در جایگاه هفدهم است. در مسابقات گرندپری تا رنکینگ 32 می توانند شرکت کنند و اگر من به مسابقات گرندپری مسکو اعزام شوم با کسب یک مدال می توانم رنکینگ خودم را ارتقا دهم.»


ملی پوش تیم ملی تکواندو عنوان کرد: «اگر بحث بودجه است و قرار است تیمی اعزام نشود چرا مابقی تکواندوکاران برای حضور در این مسابقات به اردو دعوت می‌شوند و تنها مشکل من و خدابخشی هستیم. ما حتی حاضریم هزینه‌ اعزام را خودمان پرداخت کنیم و تنها فدراسیون تاییدیه شرکت در این مسابقات را به ما بدهد تا در گرندپری از افت رنکینگ جلوگیری کنیم.»


اسبقی همچنین در مورد وضعیت خدابخشی گفت: «‌او هم شرایطش مانند من است. خدابخشی در مسابقات قبلی جهانی و همچنین المپیک حضور داشته و در حال حاضر رنکینگش در المپیک چهارم یا پنجم است و در جهانی هم رنکینگ سه را دارد. او هم اگر به گرندپری اعزام نشود مانند من افت خواهد کرد. من چندماه پیش رنکینگ هفت را داشتم ولی با توجه به اینکه به مسابقات جهانی نرفتم دچار افت رنکینگ شدم و اگر این بار هم به این رقابت‌ها اعزام نشویم باز هم این اتفاق می‌افتد.»


وی در پاسخ به اینکه از طریق فداسیون جهانی می توانند اقدام کنند که به مسابقات گرندپری مسکو اعزام شوند، اظهار کرد: «بله می‌توانیم به فدراسیون جهانی نامه بنویسیم و این مسائل را مطرح کنیم اما نمی‌دانم جواب آنها چه خواهد بود.به هر حال ما در حال تلاش هستیم تا به این رقابت ها اعزام شویم. روز گذشته هم در فدراسیون چندساعتی منتظر پولادگر رئیس فدراسیون ماندیم اما در نهایت به ما گفتند نامه را بدهید تا موضوع را پیگیری کنیم که من نامه را هم ندادم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته