دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آماده سازی پارس جنوبی برای گذر از زمستان

سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های اول و نهم مجتمع به اتمام رسیده و تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم با پیشرفتی مطلوب در حال انجام است و در سایر پالایشگاه‌ها نیز طبق زمان‌بندی انجام خواهد شد.
کد خبر : 195244

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، علمدار بابایی، سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت:‌ مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی دقیق و با تلاش و همت متخصصان و کارکنان خود، در حال انجام تعمیرات اساسی سال 96 است.


وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تعمیرات اساسی سال 96 پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از 19 اردیبهشت ماه شروع شده و در مهرماه به پایان خواهد رسید.


وی در ادامه گفت: کاهش بازه زمانی انجام تعمیرات اساسی با حفظ استانداردها و الزامات ایمنی و در نتیجه افزایش تولید مستمر و کاهش مشعل‌سوزی در چند سال گذشته در دستور کار این شرکت قرار داشته است.


سرپرست عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: حفظ تولید حداکثری مستمر و با شرایط ایمن از اولویت‌های ما است. همچنین توجه ویژه به بخش نگهداشت و حفظ کارایی تجهیزات در حد مطلوب در بخش تعمیرات و بازرسی فنی از برنامه‌های دیگر ما در طول تعمیرات اساسی است.


بابایی گفت: جهت دستیابی به این مهم از پایان تعمیرات اساسی سال گذشته مجتمع و با همکاری کلیه واحدهای ستادی و پالایشگاهی تمام پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم از قبیل تأمین به موقع متریال و تجهیزات مورد نیاز صورت گرفته است.


سرپرست مدیریت عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: مدت زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع بر اساس برنامه کلی مصوب به ترتیب زمانی: در پالایشگاه اول 10 روز، پالایشگاه نهم 26 روز، پالایشگاه سوم 21 روز، پالایشگاه ششم 33 روز، پالایشگاه چهارم 5 روز، پالایشگاه دوم 18 روز، پالایشگاه پنجم 26.5 روز و پالایشگاه هفتم 28 روز است.


وی افزود: هم‌ اکنون تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم از تاریخ 8 تیر ماه در فاز 4 شروع شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است.


بابایی با اشاره به مهمترین فعالیت‌های انجام شده در پالایشگاه سوم عنوان داشت: از فعالیت‌های اصلی تعمیراتی این پالایشگاه، تعویض لاین 30 اینچ خروجی واحد گوگردسازی به سمت زباله سوز، تعویض قسمت بالاییDSO separator و همچنین تغییر متریال مسیرهای بخار برگشتی برج‌های احیا آمین در ردیف‌های گازی اول و دوم از کربن استیل به استنلس استیل می توان نام برد.


وی تصریح کرد: هر ساله در کلیه مراحل برنامه‌ریزی و اجرای تعمیرات اساسی سعی در افزایش اثربخشی و کارایی تعمیرات اساسی با تمرکز بر رعایت مسائل HSE است و نتیجه آن نیز در پایداری تولید گاز مجتمع در زمستان سال‌های گذشته، کاهش فلرینگ پالایشگاه‌ها دیده شده است.


بابایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که تعمیرات اساسی پالایشگاه های باقیمانده در سال جاری به لطف خداوند و با همکاری و تلاش کارکنان مجتمع با موفقیت کامل انجام شود تا با دستیابی به اهداف تعیین شده و پایداری تولید در زمستان سال جاری همکاران مزد زحمات شبانه روزی خود را دریافت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته