دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 18:50
نماینده مردم رباط کریم در گفت‌وگو با آنا:

مخالف حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستیم/ ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های دانشگاه آزاد مغایر با اصل 44 قانون اساسی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مخالف هستیم، گفت: نصیحت بنده به دولتمردان این است که از تعصب دولتی کردن علم، دانش، صنعت و... بپرهیزند.
کد خبر : 195173

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره حذف رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط حساس و حاد در طول سه دهه گذشته به کمک نظام آموزش عالی کشور آمده و بار بخش زیادی از آموزش عالی را به دوش کشیده است.


دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش آموزش عالی پیشروتر از دانشگاه‌های دولتی بوده است


نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در گسترش آموزش عالی پیشروتر از دانشگاه‌های دولتی بوده است، گفت: شرایط حساس کشور ایجاب می‌کند که علم و دانش، مهارت‌های فنی و فناوری‌ها را به مناطق محروم کشور بکشانیم.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در شهرستان‌هایی همچون رباط کریم، شهریار، بهارستان و همه شهرستان‌های محروم کشور که آموزش عالی دولتی توان کار و بودجه کافی برای فعالیت در این مناطق را ندارد، حضور پیدا کرد و دانشجویانی که متقاضی ادامه تحصیل بودند را جذب کرد و فارغ‌التحصیل پرورش داد.


دولتمردان از تعصب دولتی کردن علم و دانش بپرهیزند


عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: اگر محدودیت برای دانشگاه آزاد اسلامی و سایر بخش‌های خصوصی ایجاد شود، مخالف با اصل 44 قانون اساسی و برون‌سپاری است و نصیحت بنده به دولتمردان این است که از تعصب دولتی کردن علم، دانش، صنعت و... بپرهیزند.


نوروزی تصریح کرد: به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش که بخش عمده فعالیت‌های آن دولتی است، همه بودجه آن صرف حقوق معلمان می‌شود و مدارس تقریبا رها شده‌اند به‌طوری‌که آموزش و پرورش رو به خودیاری مدارس آورده است که توفیق چندانی هم نداشته است.


نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس گفت: ما با حذف رشته‌های دانشگاه‌ آزاد اسلامی صددرصد مخالفیم و بنده به همراه بیش از 200 نماینده مجلس شورای اسلامی طرح دوفوریتی استفساریه قانون تائید رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس قانون سال 1367 را امضا کرده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته