دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو سابق هیات مدیره استقلال در گفت‌وگو با آنا؛

افتخاری هزینه‌های زیادی به باشگاه تحمیل کرد/ مدیرعامل نباید «بله قربان‌گوی» وزیر باشد

غلامحسین فرزامی گفت: افتخاری برای نتیجه گرفتن هزینه‌های زیادی را روی دست باشگاه گذاشت که امیدوارم در پایان فصل بتواند نتیجه دلخواه را بگیرد.
کد خبر : 195121

غلامحسین فرزامی عضو سابق هیات مدیره استقلال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بودجه زیادی که استقلال برای جذب بازیکنان جدید خرج کرد گفت: «استقلال در این فصل بازیکنان خوبی به خدمت گرفت و به طور حتم با هزینه‌های زیادی که افتخاری و منصوریان برای نتیجه گرفتن روی دست باشگاه گذاشتند بدهی استقلال در آخر فصل بیشتر می‌شود. من بعید می‌دانم مدیران استقلال بتوانند این هزینه‌ها را تامین کنند و پول بازیکنان را تا پایان فصل به موقع پرداخت کنند.»


وی ادامه داد: «متاسفانه در فوتبال ایران هیچ ملاکی برای قیمت گذاری بازیکن وجود ندارد و هر تیمی هر مبلغی که دوست دارد برای بازیکن خرج می‌کند. فدراسیون فوتبال باید کمیته‌ای تشکیل دهد تا در مورد قیمت بازیکنان تصمیم‌گیری کنند و به عنوان مثال بگویند بازیکن ملی ‌پوش یک میلیارد و 200 میلیون و سایر بازیکنان هم 800 میلیون باید سقف قراردادشان باشد. اما ما شاهد هستیم که امسال استقلال برای بازیکنانش هزینه‌های زیادی کرد و برای بازیکنی که ملی‌پوش هم نبود پول زیادی هزینه شد.»


فرزامی در رابطه با بدهی‌های باشگاه استقلال و مشکلاتی که از این مساله گریبانگیر استقلال می‌شود بیان کرد: «مدیرعامل باشگاه در زمان مدیریتش فقط فکر این است که می‌خواهد تیم قدرتمندی ببندد و نتیجه بگیرد. اما اینکه بعد از آن چه بدهی بزرگی روی دست باشگاه باقی می‌ماند برایش مهم نیست چون تیم دولتی است. این آقا می‌گوید من امروز هستم و فردا نیستم پس بهتر است در مدت زمانی که سکان هدایت تیم را بر عهده دارم نتایج خوبی بگیرم تا محبوب هواداران باشم و فکر بدهی که برای باشگاه می‌گذارد نیست.»


عضو سابق هیات مدیره استقلال در مورد مشکلاتی که در زمان حضورش در هیات مدیره این باشگاه با وزیر ورزش داشت اظهار داشت: «من زمانی که در هیات مدیره استقلال بودم اصرار داشتم طبق پولی که در حساب باشگاه است خرج کنیم و مازاد آن را خرج نکنیم که بعد از ما بدهی باشگاه چند برابر شود. سر همین مساله با گودرزی وزیر وقت ورزش به مشکل خوردم و در آن زمان هم افرادی بودند که «بله قربان‌گوی» وزیر بودند تا بتوانند در هیات مدیره بمانند.»


وی افزود: «متاسفانه هر چیزی که وزیر بگوید افتخاری حرفی نمی‌زند و دستورات وزیر را اجرا می‌کند. هیات مدیره باید اختیاراتی از خودش داشته باشد و مدیرعامل هم زیرنظر هیات مدیره امورات باشگاه را انجام دهد. در واقع در وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال باید یک کمیسیونی تشکیل شود تا کارهای باشگاه‌های دولتی را زیرنظر داشته باشد. در حال حاضر به غیر از یکی دو تیم خصوصی سایر باشگاه‌های لیگ برتر دولتی هستند و وزارت ورزش و فدراسیون باید روی هزینه‌های همه باشگاه‌ها نظارت داشته باشند.»


فرزامی در مورد نتایج استقلال در فصل آینده لیگ برتر با حضور بازیکنان جدید گفت: «یک تیم هر چقدر هم بازیکن خوب و گرانقیمت داشته باشد اما باید یک مربی کاربلد روی نیمکت داشته باشد تا بتواند از این بازیکنان به خوبی در زمین بازی بگیرد. اگر مربی نتواند ترکیب تیمش را به خوبی بچیند بهترین بازیکنان را هم داشته باشید فایده‌ای ندارد. امیدوارم منصوریان در فصل جدید بتواند از بازیکنانش به خوبی استفاده کند و نتایج درخشانی برای استقلال رقم بزند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته