دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 12:33

هادی ساعی: حاضرم بدهی پولاد گر را بدهم تا برود/ بی‌باک برای تیم ملی تکواندو کوچک است

پرافتخارترین ورزشکار ایران گفت: پولادگر برای تکواندو تلاش کرد اما اگر آب زیاد جایی بماند می گندد.
کد خبر : 195040

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هادی ساعی مدیر فنی سابق تیم‌های ملی در نشست خبری گفت:« درباره اتفاقاتی که در تکواندو رخ داده و رخ می‌دهد، تصمیم نداشتم صحبت کنم. سکوت کرده بودم. قبل از این هم در المپیک اتفاقاتی رخ داد و بعد از المپیک نظرات فنی‌ام را اعلام کردم که به مزاج آقایان خوش نیامد.دوست داشتم در نشست مطبوعاتی امروز نمایندگانی از فدراسیون تکواندو حضور داشتند تا در خصوص اتفاقات تکواندو با یکدیگر صحبت‌هایی را داشته باشیم، متاسفانه فدراسیون تکواندو کنفرانس مطبوعاتی می‌گذارد اما منتقدان در این کنفرانس حضور ندارند.»


وی افزود: «به من زنگ زدند که می‌خواهم با این نظرات فنی فدراسیون را خراب کنند. 3 سال است که پایم را خانه تکواندو نگذاشتم، چون نمی‌خواهم برای این رشته اتفاق بدی رخ دهد. برخی مواقع نبودن به تیم ملی کمک می‌کند؛ سعی کردم نباشم تا دوستان با آرامش کار کنند، اما متاسفانه این اتفاقات رخ نداد.»


ساعی گفت: «من در تکواندو به هرچه که خواستم رسیده‌ام، به دنبال پستی نیستم، اگر پستی هم بخواهم باید ابتدا آبروی خودم را در نظر بگیرم، 3 سال مدیرفنی تیم ملی بودم، پا به پای بازیکنان تیم ملی گام برمی‌داشتم و حضور موثری نیز در این 3 سال داشتم، تیم ملی نوجوانان را قهرمان جهان کردم و افتخارات خوبی را با تیم ملی بزرگسالان به دست آوردم. واقعیت این است که اتفاقاتی در تکواندو رخ داد که صلاح دانستم مدتی نباشم. البته مسئولان فدراسیون هم تمایلی نداشتند که حضور داشته باشم.»


فدراسیون آدم‌های بزرگ می‌خواهد


ساعی ادامه داد: «اگر در گذشته موفقیتی در تکواندو داشتیم ناشی از همدلی و همراهی ورزشکاران بود .در حالی که هیچ زیر ساختی نداشتیم اما امروز همه نوع زیر ساختی داریم اما همدلی و همراهی میان اعضای تیم نداریم . واقعیت این است فدراسیون تکواندو آدم های بزرگ می‌خواهد و نمی شود کار بزرگ را توسط افراد کوچک انجام داد.»


وی ادامه داد: «به عنوان‌نماینده ورزشکاران در فدراسیون جهانی قرار بود من معرفی شوم اما یوسف کرمی معرفی شد. من و دوستان زیاد دیگری لابی کردیم که در بخش نماینده ورزشکاران در فدراسیون جهانی یوسف کرمی رای بیاورد اما او با یک رای کمتر نتوانست به فدراسیون جهانی راه پیدا کند و این فرصت را از دست دادیم. پاسکال زمانی که من را دید به من گفت هادی چرا تو معرفی نشدی، اگر تو حضور داشتی من از انتخابات کنار می‌رفتم به این صورت من می‌توانستم وارد هیات اجرایی شوم اما دوستان نخواستند که من در فدراسیون جهانی حضور داشته باشم. نتوانستیم از حق خودمان در فدراسیون جهانی دفاع کنیم در حالی که اردنی که تکواندو آن حرفی بر ای گفتن ندارد ۲ نماینده در فدراسیون جهانی دارد.»


وی گفت: «در دوره قبل اردنی‌ها جای پولادگر را در هیات اجرایی گرفتند، در این دوره هم یک خانم اردنی که تنها در المپیک حضور داشت به عنوان نماینده آسیا به عضویت هیات اجرایی فدراسیون جهانی درآمد، حالا اردن با آن کارنامه‌اش دو نماینده در هیات اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو دارد. »


وی گفت: «آن زمان که از تکواندو جدا شدم فکر می‌کردم تکواندو می‌تواند از پس کارهایش بربیاید، در المپیک هم از من دعوت شد تا به المپیک بروم همه چیز مهیا بود برای حضورم، اما نگران این بودم که حضورم باز هم حرف و حدیث‌هایی را برایم به وجود بیاورد، امروز خوشحالم و خدا را شاکرم که به المپیک نرفتم چرا که در تکواندو همیشه دنبال مقصر هستند و شاید آن روز که می‌رفتم من را مقصر می‌دانستند. »


برخی می‌گفتند سکوتم نشانه این است که با فدراسیون زد و بند کردم


قهرمان المپیک پکن اظهار داشت: «من به همه مسابقات دنیا دعوت می‌شوم اما در تکواندو ایران حضور ندارم، زمانی که در تکواندو ایران بودم حرف و حدیث‌هایی پیش آمد، پس از رفتنم هم سوال‌هایی به وجود آمد، برخی‌ها گفتند به این خاطر سکوت کرده‌ام که از فدراسیون سهم می‌خواهم یا حتی با فدراسیون زدوبند کرده‌ام، من با کسی نبسته‌ام چون به اندازه کافی همه چیز دارم و همه را هم از تکواندو به دست آوردم.»


به وزیر اطلاعات غلط می دهند


ساعی در رابطه با انتخاب مهدی بی باک و همچنین عدم مشورت پذیری مدیریت فدراسیون گفت: «این برای فدراسیون و مهدی بی باک که ورزشکار بزرگی است خوب نیست. مهدی بی‌باک به تنهایی نمی‌تواند تیم به این بزرگی را مدیریت کند و این تیم نیازمند مشاوره های قوی و بهره گیری از افراد توانمند است. بچه‌های ما در مسابقات اخیر قرعه سختی نداشتند و رنکینگ بازیکنان ما خیلی بالاتر از رقبا بود و این ادعا که بی‌باک می گوید قرعه سختی داشتیم را قبول ندارم. متاسفانه فدراسیون پشت مدال کیمیا علیزاده پنهان شده است. تکواندو در حوزه بانوان خوب کار کرده است و با وجود مصدومیت و بیماری او عملکرد خوبی داشت اما فدراسیون تکواندو زمانی که به دنبال اعلام رده‌بندی براساس امتیاز است مدال‌های خانم‌ها را کنار می‌گذارد و با افتخار اعلام می‌کند ما سوم جهان شده‌ایم، در صورتی که اگر جمع مدال‌ها را در نظر بگیریم ما یازدهم شده‌ایم. متاسفانه دوستان به وزیر ورزش اطلاعات غلط می دهند و وزیر هم بر اساس گزارش داده شده اظهارنظر می کند از مشاوران وزیر درخواست دارم اطلاعات درست به وزیر بدهند و وزیر هم حرف منتقدان را بشنود.»


وی گفت: «انتظار دارم به جای دفاع کورکورانه از هر رشته ای دوستان‌منتقد را دعوت می کردند و حرف انان را هم می‌شنیدند چطور ممکن است همه بد باشند و فقط یک نفر خوب باشد. از داورزنی انتظار داشتم که حداقل به عنوان پرافتخاترین ورزشکار از من دعوت کند که درباره کلان ورزش و بعد تکواندو نظر بدهم. من پرافتخارترین قهرمان و ورزشکار ایرانم و دوست داشتم نظرم را درباره رشته ای که تخصصی است بپرسند.»


نماینده کمیته ملی المپیک به سفارش پولاگر عضو کمیته فنی است


دارنده نشان طلای المپیک پکن ادامه داد: «نماینده کمیته ملی المپیک سالیان سال است که به پیشنهاد پولادگر انتخاب شده است، ایشان فرد باتجربه‌ای هستند اما چطور می‌شود ناظر کمیته ملی المپیک در کمیته فنی فدراسیون تکواندو نیز حضور داشته باشد، کمیته‌ای که تصمیم‌گیری می‌کند و مطمئنا از تصمیم‌هایش دفاع خواهد کرد.»


ساعی خاطرنشان کرد: «زمانی که برای فدراسیون تکواندو پول می آوردم خوب بودم ولی بعد کاندیداتوری حرف های بدی درباره من زدند اگر بد بودم چرا با من کار می کردید و از وقتی کاندیدا شدم برای فدراسیون بد شدم و عکسم را از فدراسیون کندند. در فدراسیون هم نمی دانند چیکار کنند، می‌خواهند عکس قهرمانان المپیک را بزنند نمی توانند. کارمند فدراسیون به این دلیل که در مورد قهرمان المپیک و جهان مطلب نوشته را توبیخ کردند.»


ذوالقدر در سال های اخیر خنثی بود


ساعی درباره حضور مهدی بی‌باک در راس تیم ملی تکواندو ایران گفت: «همانطور که می‌دانید کمیته فنی به مهدی بی‌باک رای نداده بود اما او انتخاب شد، فدراسیون تکواندو فکر می‌کند هر کسی که تحت کنترل آنها باشد می‌تواند با آنها همکاری کند. بی‌باک فرد کوچکی نیست، علیرضا نصر آزادنی هم فرد باتجربه‌ای است، اما برای کار بزرگی همچون قهرمانی جهان آدم بزرگی باید کنار تیم باشد.الان مدیرفنی تیم ملی تکواندو چه کسی است؟ فردی که حتی کوچکترین افتخاری هم برای تکواندو ایران به دست نیاورده است. مدیرفنی تیم‌های ملی جای آقای ذوالقدر آمده است. او حتی برای خودش مبارکی را به عنوان دبیر معرفی کرده است زمانی که من مدیر فنی تیم ملی بودم کارهایی را انجام می دادم که وظیفه ام نبود اما این آقا برای خودش دبیر انتخاب کرده و با همین کارها هیچ کمکی به فدراسیون نشده است. مدیرفنی با بازیکنان در قهرمانی جهان مشکل داشت، حتی با کادرفنی نیز تعامل خوبی نداشت. این در حالی است که آقای ذوالقدر فرد باتجربه‌ای بود اما او در سال‌های اخیر فردی خنثی در تکواندو شده بود. ذوالقدر در مسابقات المپیک نیز حضور داشت اما خنثی بود.»


وی به انتخاب مهدی بی باک به عنوان کمک مربی اشاره کرد و گفت: «روزی که بی باک کمک‌مربی تیم ملی شد کسی حاضر نبود با تیم کار کند. چون پولادگر همه را اخراج کرده بود. به همین دلیل ما او را به تیم ملی آوردیم. مرتضی کریمی و فریبرز عسگری از تیم ملی رفته بودند و کسی را نداشتیم. البته بی باک خوب عمل کرد و با کمک مقانلو به قهرمانی رسید. مقانلو را کنار گذاشتند و چرخ تکواندو را لنگ کردند، اگر ذوالقدر مثل قبل کنار تیم بود حضورش تاثیر گذار بود.»


ساعی در مورد حضورش در فدراسیون تکواندو گفت:« اگر حس کنم حضورم در تکواندو کمک می کند ممکن است برای ریاست دوره آینده فدراسیون کاندیداشوم. در تکواندو همه چیز را به دست آوردم و اگر رییس فدراسیون شوم تعداد دشمنان من بیشتر می شود و چیزی به غیر آن به دست‌نمی آورم.»


پولادگر برای تکواندو تلاش کرد اما اگر آب زیاد جایی بماند می گندد


این قهرمان طلایی تکواندوی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: «پولادگر برای تکواندو تلاش کرد اما اگر آب زیاد جایی بماند می گندد ایشان باید زودتر از این ها از فدراسیون کنار می رفت. اگر این تیم قهرمان‌جهان‌ می شد نشست خبری می گذاشتند در حالی که الان‌پاسخگویی وجود ندارد و این بد است. ایشان می گویند بدهی دارند و حاضرم بدهی ها را خودم بدهم تا بروند اما بدهی ایشان مالی نیست و بدهی ایشان جنس دیگری دارد. خیانت‌هایی که به تکواندو می‌شود این است که جوانی رنکینگ یک دنیاست و الان خانه نشینش کرده‌اند. اسبقی را از تیم بیرون کردید معتمدی را خانه نشین کردید. این غرض ورزی های شخصی است که به کشور لطمه می‌زند. مهدی خدابخشی راخانه نشین کردید و این درست نیست. درباره امید عمیدی دو سال محرومیت او را با دفاع بد ۴ سال کردند و من صحبت کردم که اگر بشود دو سال محرومیت امید عمیدی کم شود و اتفاقی که برای امید افتاد تقصیر فدراسیون و تیم‌پزشکی بود اما وقتی قصد صحبت کردن با مسولان جهانی را داشتیم متاسفانه دوپینگ دو ورزشکار ما رو شد و دیگر نتوانستیم کاری کنیم.»


آقایان از آب گل آلود ماهی گرفتند


وی گفت: «تکواندوی ما امروز چیزی ندارد و رییس فدراسیون همه را فراری داده است تا خودش باقی بماند. دادن بیانیه از سوی ورزشکاران تکواندو خیلی موثر نیست اما صدای خود را رساندند .کسانی که بیانیه نوشتند دوست داشتند حرفشان را به گوش وزیر برسانند و این بیانیه ضد خود منتقدان تمام شد. آقایان از آب گل آلود برای خودشان‌ماهی گرفتند.»


ملی پوشان لای پنبه هستند


ساعی در پاسخ به خبرنگار آنا درباره کیفیت لیگ گفت:«امروز هیچ بازیکن‌ ملی پوشی در لیگ بازی نمی‌کند. بازیکن ملی‌پوشی که در لیگ بازی نکرده و راحت عضو تیم‌ملی شود نتیجه اش همین می‌شود. ملی پوش‌ها درفدراسیون لای پنبه‌اند و بازیکنان لیگ امیدی برای حضور در تیم ملی ندارند .بازیکن ملی پوشی که رقابت نکند و خطری او را تهدید نکند قوی نمی شود. پولادگر همه را از فدراسیون تکواندو فراری داده است تا خودش بماند به چه قیمتی و نمی‌دانم دلیلش چیست؟ اطرافیان پولادگر همه رفتند و کسی نمانده است.»


دارنده نشان برنز المپیک اظهار داشت: «این روزها خط‌کش تکواندو ایران، تیم ملی آذربایجان شده است، به نظرم رضا مهماندوست شرایط عالی دارد اما نباید ملاک سنجش‌مان را برتربودن از تکواندوی آذربایجان در جایگاه سوم و چهارمی قهرمانی جهان بدانیم. تکواندو آذربایجان به واسطه بازیکنان ایران به موفقیت دست پیدا کرده البته آنها در قهرمانی جهان دو بار با بدشانسی روبه‌رو شدند که اگر آنها به مدال دست پیدا می‌کردند مطمئنا جایگاه بالایی را به دست می‌آوردند.»


با من عکس در اینستاگرام بزارند توبیخ می شوند


وی افزود: «در مسابقات قهرمانی جهان با توجه به کارت ویژه‌ای که فدراسیون جهانی داده بود اجازه داشتم در سراسر سالن حضور پیدا کنم به همین دلیل در زمان‌هایی با بازیکنان صحبت می‌کردم البته قصد دخالت نداشتم فقط می‌خواستم با آنها صحبت کنم اما متاسفانه چند دقیقه بعد از هم‌کلامی با بازیکنان یکی از بازیکنان دیگر می‌آمد و اجازه صحبت را به ما نمی‌داد. بازیکنان به من می‌گفتند اگر با من صحبت کنند توبیخ می‌شوند. اگر پولادگر در سالن حضور داشت بچه‌ها با من صحبت نمی‌کردند، من به آنها می‌گفتم که عکس یادگاری با من نگیرید و در اینستاگرام نگذارید چرا که دچار مشکل می‌شوید، اینها نبود همدلی در تکواندو است.»


وی گفت: «همدلی یعنی اینکه همه بتوانند در فدراسیون باشند و افراد حرفشان را رو در رو بزنند. دوست داشتم فدراسیون هم باشد و هواداران فدراسیون هم‌حضور داشتند امیدواریم مجمع طوری نباشد که چیزی از آن خارج نشود.در مسابقات قهرمانی جهان در کره کارت وی ای پی داشتم و فکر نمی‌کنم رییس فدراسیون هم این کارت را داشته باشد. بازیکنان می آمدند و مشاوره می گرفتند و فردای بعد بازی آمدند و گفتند که بهخاطر حرف زدن با من توبیخ شده اند. هر جا پولادگر بود بچه ها جلو نمی آیند حرف بزنند و حتی اطرافیان پولادگر هم وقتی می خواستند با من حرف بزنند نگاه می کردند تا پولادگر در سالن نباشد ما امروز در این شرایط هستیم.»


ساعی در پایان نشست در مورد پیشنهاد نظرسنجی در مورد عملکرد فدراسیون تکواندو گفت: «پیشنهاد می‌دهم یک نظرسنجی درباره عملکرد فدراسیون تکواندو بگذارند و از مردم بپرسند که آیا از نتایج تکواندو راضی هستند یا نه. متاسفانه جای چنین برنامه‌هایی خالی است، اگرچه فدراسیون تکواندو برنامه‌ای دارد که البته هفته ای ۸ میلیون می دهند به یک شبکه تا سفارشی کار کند. جای سوال است که آیا آن برنامه می تواند حق مطلب را درباره تکواندو ادا کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته