دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 13:46

کیهانی: کادر مربیگری احسان حدادی تغییر نمی‌کند/ رکورد حدادی نشان داد که او به روزهای خوب بازگشته است

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: تغییری در کادر مربیگری احسان حدادی به‌وجود نمی‌آید.
کد خبر : 195029

به گزارش گروه ورزشی آنا، مجید کیهانی در نشست خبری امروز شنبه خود که با حضور مدیر تیم های ملی و با تاخیر ۳۰ دقیقه‌ای آغاز شد. در پاسخ به این سوال که آیا مربی احسان تغییر خواهد کرد یا خیر گفت: «قطعا با همین کادر به رقابت‌های جهانی خواهد رفت و بعید می‌دانم فرد دیگری به کادر او اضافه شود. اما بعد از قهرمانی جهان تکلیف مربی احسان مشخص خواهد شد.»


رییس فدراسیون دو و میدانی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی نمی‌شد در قهرمانی آسیا این مدال‌ها کسب شود اما این اتفاق افتاد،‌ اظهارکرد: «ما کار خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا انجام دادیم. احساس حدادی 18 ماه صبوری کرد. فدراسیون او را حمایت کرد. انتقاداتی هم وجود داشت که آن را تحمل کردیم. او در بهترین شرایط به مسابقات اعزام شد. تفتیان، کیهانی و ثمری نیز در شرایط خوبی اعزام شدند. به هر حال ما کار خود را کرده بودیم و می‌دانستیم که ورزشکاران ما با چه شرایطی به مسابقات می‌روند. رکورد حدادی نشان داد که او به روزهای خوب بازگشته است. در کل باید بگویم که نتیجه خوبی از مسابقات گرفتیم و از فرصت‌های به دست آمده به خوبی استفاده کردیم.»


او در پاسخ به این پرسش که کسب چهار مدال و یک برنز در رقابت‌های قهرمانی آسیا کار را برای دو و میدانی ایران سخت‌تر خواهد کرد، گفت: «چه این مدال‌ها کسب می‌شد یا نمی‌شد ما کار سختی برای بازی‌های آسیایی جاکارتا بر عهده داریم. برای جاکارتا باید از اکنون برنامه‌ریزی کنیم تا با همه توان در این رقابت‌ها حاضر شویم. در بازی‌های آسیایی همه کشورها با حداکثر توان خود ظاهر می‌شوند. مسابقات قهرمانی آسیا فرصتی خوبی شد که ظرفیت‌ها را در افراد بشناسیم مثلا در دوی استقامت و نیمه استقامت ما به نتایج خوبی رسیدیم. همچنین در پرتاب وزنه نیز رکورد خوبی کسب شد. ما برنامه اردویی ورزشکاران برای حضور در بازی‌های جاکارتا را از بعد از رقابت‌های جهانی لندن آغاز خواهیم کرد البته تا حدودی نفرات شناخته شده‌اند اما بعد از رقابت‌های جهانی کار را جدی آغاز خواهیم کرد و حتی یک روز را نباید از دست بدهیم.»


کیهانی با بیان اینکه چهار سهمیه از طریق قهرمانی آسیا و یک سهمیه از طریق رکورد ثبت شده است، بیان کرد: «ما برای رقابت‌های جهانی پنج سهمیه داریم. در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود برنامه‌ها و اردوها را مشخص خواهیم کرد و اینکه هر ملی‌پوش در چه شرایطی و در کجا اردو داشته باشد مشخص خواهد شد.»


رییس فدراسیون دو و میدانی در مورد تنها نماینده ورزشکار زن ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز گفت: «سحر ضیایی در پرتاب نیزه رکوردی که مدنظر بود به دست نیاورد. قرار بود برای حضور در رقابت‌های آسیایی هر خانمی که رکورد ورودی را کسب کند به این رقابت‌ها اعزام شود و سحر ضیایی که در بازی‌های باکو موفق به کسب مدال شده بود به این رقابت‌ها رفت. باید برای ورزشکاران زن برنامه‌ای داشته باشیم اما برنامه حمایتی را قبول نداریم. به اینکه یک ورزشکار را 10 بار حمایتی به رقابتی اعزام کنیم و دست آخر هم ماحصل نداشته باشد اعتقادی ندارم. ما باید ارزیابی کلی داشته باشیم که کدام یک از ورزشکاران زن در این رشته در سطح بزرگسالان در مسابقات قاره‌ای و آسیا می‌توانند به جمع برترین‌ها راه پیدا کنند. اگر به این جمع‌بندی مثبت برسیم حتما برای آمادگی این مسابقات حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد. هر کس که بتواند برای سه رقابت آینده از جمله بازی‌های آسیایی و بازی‌های داخل سالن ظرفیت خود را نشان دهد او را حمایت خواهیم کرد و برنامه اردویی تیم ملی زنان هم آغاز خواهد شد.»


کیهانی در مورد نتایج کسب شده در رقابت‌های نوجوانان جهان نیز گفت: «در یک ماه گذشته ما در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا کادر بزرگی اعزام کردیم و بهترین نتیجه تاریخی را در رده نوجوانان آسیا کسب کردیم. در انتهای این ماه نیز در بخش بزرگسالان بهترین نتیجه تاریخ رخ داد. در رقابت‌های نوجوانان جهان اگر تک به تک بخواهیم ارزیابی کنیم زمان‌پور با سه دقیقه و 54 ثانیه و 59 صدم ثانیه در سطح نوجوانان جهان ششم شد و موفقیت خوبی است. سایر ورزشکاران نیز نتایجی به دست آوردند. ما در رده‌های پایه باید آرام آرام حمایت را آغاز کنیم تا نوجوانان پله پله رشد کنند.


رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: «ما در رده نوجوانان نیاز به کار اساسی داریم. همه باید میدان رقابت‌ها را تجربه کنند تا بتوانند در سال‌های آتی نتیجه بهتری بگیرند. همین که نوجوانان با رقبای سخت‌تر به رقابت بپردازند و تجربه کسب کنند خوب است در این صورت تیم ملی جوانان در آسیا می‌تواند نتیجه بهتری بگیرد و این برای ما مهم است. در حال حاضر تقریبا ترکیب تیم ملی جوانان برای رقابت‌های 2018 شناخته شده است.»


او در پاسخ به این سوال که آیا مریم طوسی با فشار وزارت ورزش به عنوان مربی به رقابت‌های جهانی اعزام شده است یا خیر؟ گفت: «اصلا اینطور نیست. در این مورد نه کسی دخالت کرده است و نه ما اعتقاد داریم. برای اینکه یک خانم در ترکیب تیم ملی بود ما باید یک خانم دیگر را نیز اعزام می‌کردیم چون مریم طوسی مربی مریم محبی بود و به او نزدیکتر بود به این رقابت‌ها اعزام شد. در دو و میدانی چیزی به عنوان مربی برای شخص ورزشکار وجود ندارد و با جمع‌بندی فدراسیون، مریم طوسی اعزام شد.»


کیهانی در پاسخ به این پرسش که مریم طوسی و سپیده توکلی خوب ظاهر نشده‌اند و برنامه فدراسیون برای تیم ملی زنان چیست؟ گفت: «کسب نتیجه برای ما مهم است. فدراسیون نگاه حمایتی در رده‌های پایه خواهد داشت اما در رده سنی بزرگسالان نگاه حمایتی نخواهیم داشت. ما در رقابت‌های آسیایی 22 نماینده اعزام کردیم و توانستیم پنج مدال بگیریم. تقریبا خوب ظاهر شدند. نگاه حمایتی در بزرگسالان همین است و اگر ما بتوانیم از میان آن 22 نفر 10 نفر را بیرون بکشیم و بر روی آنها تمرکز کنیم نتیجه خوبی خواهیم گرفت. برنامه این است.»


رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: «ما باید بتوانیم از دانش و ظرفیت مربیان خارجی استفاده کنیم چون ما با اردوهای مداوم به نتیجه رسیدیم. ما به ناچار باید از چهار پنج مربی خوب خارجی استفاده کنیم اما اینکه بگوییم برای هر ورزشکار یک مربی خاص انتخاب شود اینگونه نیست، ما باید به صورت تیمی کار کنیم.»


او در مورد پاداش 15 هزار دلاری که در نتیجه دیدار با مسئولان روابط بین‌الملل در قهرمانی آسیا حاصل شد، بیان کرد: «این مبلغ 15 هزار دلار خاص دو و میدانی ایران نیست. هر کشوری که برنامه‌هایش برای توسعه دوومیدانی در بخش پایه وجود داشته باشد فدراسیون جهانی به صورت روتین و واحد 15 هزار دلار کمک می‌کند بنابراین این پاداش نتیجه مذاکره من نبود و هر ساله رخ خواهد داد. هر فدراسیونی که در ابتدای سال میلادی به صورت مشخص برنامه‌هایش را به فدراسیون جهانی ارائه دهد و مورد قبول قرار گیرد این پاداش را خواهد گرفت.»


کیهانی در مورد بالا بودن پاداش قهرمانان در رقابت‌های آسیایی نیز اظهار کرد: «بچه‌ها شایستگی دارند. ما سر قول خود خواهیم بود و پاداش بچه‌ها را پرداخت خواهیم کرد. این پاداش بالا انگیزه بسیار خوبی برای ورزشکاران شد. ما برای تامین این پاداش نیز فکر کرده بودیم. ما حقوق ورزشکاران را که قبلا می‌دادیم قطع کردیم و حالا در اینجا هزینه می‌کنیم، این موضوع هدفمند بوده و ورزشکاران با انگیزه در رقابت‌های حرفه‌ای دویدند و به مدال دست یافتند. بودجه در نظر گرفته شده همانند قبل است اما اکنون هدفمند شده است.»


رییس فدراسیون دو و میدانی در مورد کسب سهمیه جهانی از طریق کسب قهرمانی، گفت: «معتقدم که مسابقات قهرمانی آسیا 2018 نسبت به دوره‌های قبل سطح پایین‌تری نداشت. ممکن است که در یک ماده سطح پایین‌تر باشد اما در مورد همه ماده‌ها اینطور نبود. در این رقابت‌ها درست است که ژاپن مدال نگرفت اما کره جنوبی پیشرفت کرده و توانست مدال‌هایی را کسب کند. در این رقابت‌ها ورزشکاران ما خوب عمل کردند و رکوردهای خوبی را نیز به ثبت رساندند. تفتیان با همین رکورد توانست قهرمان دوره قبل آسیا را جا بگذارد و از او بگذرد. به نظر من هم مسابقات خوب بود و هم ما خوب نتیجه گرفتیم. برای ورود به رقابت‌های جهانی کسب رکورد ورودی و کسب قهرمانی قاره‌ای مهم است و هر کسی یکی از این دو را کسب کند به رقابت‌های جهانی اعزام خواهد شد، موضوع عجیب و غریبی نیست. ما توانستیم یک سهمیه از طریق رکورد و چهار سهمیه دیگر از طریق قهرمانی آسیا کسب کنیم. از نظر رکوردی خوب عمل کردیم و نمی‌توان انتقادی وارد کرد. اولویت اصلی ما در این رقابت‌ها کسب مدال بود.»


او در مورد اینکه هنوز هم برخی از منتقدان با وجود کسب چند قهرمانی به کار خود ادامه می‌دهند، موضع شما در مورد انتقاداتی که همچنان ادامه دارد، چیست؟ پاسخ داد: «انتقاد در ورزش اجتناب‌ناپذیر است. دیدگاه همه برای ما محترم است. هر دوستی می‌تواند فدراسیون را نقد کند. اگر نقد برای ما کمک‌کننده باشد از آن استفاده خواهیم کرد اما اگر مثل خیلی از موارد شخصی باشد به آرامی از کنار آن گذر خواهیم کرد. ورزشکاران دیگر باید در رقابت‌های آسیایی چه می‌کردند؟ استراتژی ما مشخص است. البته برخی می‌گویند که کیهانی به تنهایی تصمیم می‌گیرد، در کدام سازمان اینگونه نیست؟ من در مسائل فنی دخالت نمی‌کنم و تنها یک رای دارم اما در موارد دیگر که نیاز به تصمیم‌گیری است من به عنوان مسئول فدراسیون باید تصمیم‌گیری کنم و نباید متزلزل ظاهر شوم.»


کیهانی در پاسخ به این سوال که فدراسیون دو و میدانی چه توقعی از وزارت ورزش و جوانان دارد و اینکه آیا این انتظارات برآورده می‌شود یا خیر؟ گفت: «آنچه مهم است بودجه‌ای است که در نظر گرفته شده است، ما از این بودجه رضایت داریم. نگاه وزارت ورزش به دو و میدانی نگاه حمایتی است و ما هم از این بودجه رضایت داریم اما بعد از تشکر از اختصاص این بودجه امیدوارم که وزارت ورزش و جوانان در تخفیف بودجه نیز ما را کمک کند و بودجه صددرصد تحقق پیدا کند. اگر وزیر ورزش و جوانان و معاون ورزش قهرمانی نگاه حمایتی به ورزش دو و میدانی داشته باشند با همین بودجه به تصویب رسیده شده بعید می‌دانم مشکلی پیش بیاید اما باید بگویم که اسپانسر ما در کنار ما بوده و هر جا که مشکلی پیش بیاید کمک کرده است.»


رییس فدراسیون دو و میدانی در پاسخ به این سوال که آیا از سال 95 بودجه دریافت نکرده از وزارت ورزش وجود دارد یا خیر؟ گفت: «پرونده آن را بستیم. طلبکار بودیم اما توافق کردیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته