دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 16:10
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

وجود 12 میلیون بیمار روانی در کشور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وجود 12 میلیون بیمار روانی در کشور خبر داد و گفت: برخی از بیماران روانی به خاطر مشکلات بیمه‌ای و اقتصادی از درمان خود منصرف می‌شوند بنابراین سیاست متولیان باید به سمتی پیش رود که به این بیماران و مشکلات آنها بیشتر توجه شود.
کد خبر : 19501

به گزارش گروه اجتماعی به نقل از خانه ملت، احمد آریایی‌نژاد با ابراز تاسف از بی‌توجهی متولیان نسبت به بیماران روانی در کشور، گفت: روند رو به رشد بیماری‌های روحی و روانی در کشور و بی‌توجهی مسئولان به وضیت آنها بسیار نگران کننده است.


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در کشور مطالعات درستی برای بررسی دلایل ابتلا به اختلالات روانی صورت نگرفته است، بیان کرد: متاسفانه در کشور دلایل ابتلا به این بیماری‌ها بررسی نشده و اگر هم بررسی صورت گرفته باشد به صورت کلی بوده است.


کمبود بیمارستان تخصصی روانی در کشور


این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از کمبود بیمارستان تخصصی روانی در کشور، گفت: با توجه به افزایش بیماران روانی تعداد بیمارستان‌ها برای خدمات دهی به این گروه از بیماران اندک است و دولت‌ها برای ساخت بیمارستان تخصصی روانی هیچ گونه سرمایه گذاری نکردند.


آریایی نژاد، تصریح کرد: برخی از بیماران روانی به خاطر مشکلات بیمه‌ای و اقتصادی از درمان خود منصرف می‌شوند بنابراین سیاست متولیان باید به سمتی پیش رود که به این بیماران و مشکلات آنها بیشتر توجه شود و شرایط و امکانات بهتری برای آنها فراهم شود.


وی ادامه داد: همچنین استخدام داوطلبان این حوزه رو به کاهش است چون برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و درنتیجه این بیماران و خانواده آنها هستند که متضرر می شوند.


دولت باید از شیوع بیماری‌های روانی جلوگیری کند


عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، تصریح کرد: کشور ما بعد از جنگ دچار بحران‌های شدید اقتصادی شد و به تبع این بحران‌ها مشکلات دیگر نیز سرباز زدند بنابراین واضح و روشن است که این جامعه مستعد بروز بیماری‌های روانی باشد و به دنبال شیوع اختلالات روانی انواع آسیب‌های اجتماعی افزایش یابد لذا دولت باید با فراهم نمودن شرایط کار و ازدواج از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کند.


وی با تاکید بر اینکه در همه بیماری‌ها پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: اگر در جامعه بیشتر به پیشگیری بهاء دهیم نیازی به دایر کردن بیمارستان تخصصی و هزینه کردن برای بیماری‌ها نخواهیم داشت.


بیماری‌های روانی در طرح تحول سلامت دیده نشده است


این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از نادیده گرفتن بهداشت روان در جامعه، تصریح کرد: لازم است که به این بیماری مانند سایر بیماری‌ها توجه شود ولی متاسفانه متولیان به بیمارهای جسمی بیشتر بهاء می‌دهند در حالیکه افزایش بیماری‌های روانی برای سلامت جامعه بسیار خطرناک است.


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه بیماری‌های روانی در طرح تحول سلامت دیده نشده است امیدواریم که با برنامه ریزی و تلاش بیشتر وضعیت این بیماران در طرح تحول لحاظ شود و به آنها بیشتر توجه شود چون در کشور آنطور که باید و شاید به بیماری‌های روحی و روانی مانند بیماری‌های جسمی توجهی نشده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر خرید خدمت از بخش خصوصی برای رفع مشکلات بیماری‌های روانی، بیان کرد: خرید خدمت از بخش خصوصی اگر به درستی نظارت شود راهکار خوبی برای رفع مشکلات بیماران روحی و روانی می‌تواند باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته