دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 12:17

تحریم‌های ایران و روسیه شریک جدید پیدا می‌کند

کوین مک کارتی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا گفت جمهوری‌خواهان سنا پیشنهاد کرده‌اند که تحریم‌های کره شمالی به طرح تحریم‌های ایران و روسیه اضافه شود.
کد خبر : 195009

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، کوین مک کارتی در صحن کنگره گفت :‌«من اعتقاد دارم کاری که ایران، روسیه و کره شمالی انجام داده‌اند هشدار خیلی جدی به آمریکا است که طرح تحریم‌ها را کامل کند و آن را روی میز قرار دهد.»


باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اخیرا گزاش داد که او همتایش اد رویس قرار است تحریم‌های کره شمالی را به تحریم‌های ایران و روسیه اضافه کنند.


کورکر گفت: «من و رویس درباره تمایل برخی از نمایندگان برای افزودن تحریم‌های کره شمالی به قانون تحریم ایران و روسیه سنا گفت‌و‌گو کردیم و اگر آنها این مسیر را انتخاب کنند خیلی خوشجال خواهیم شد.»


سنای آمریکا تحریم‌های ایران و روسیه را در تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد) با 92 رأی موافق در مقابل 2 رأی مخالف به تصویب رساند.


بر اساس قانون اساسی آمریکا، هر طرحی که باعث افزایش درآمد دولت شود باید در ابتدا در مجلس نمایندگان تصویب شود.


دموکرات‌های کنگره روز پنجشنبه قانون مشابه آنچه قبلا سنا تصویب کرده بود را ارائه کردند. آنها سپس از کنگره خواستند که طرح قبلی را سریعا به سنا بازگرداند.


اما در صورتی که تحریم‌های کره شمالی به این طرح افزوده شود، سنا باید درباره اصلاح بخش‌هایی از آن پیش از آنکه تبدیل به قانون شود مذاکره کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته