دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آلبوم «ده تیر» رونمایی شد

آلبوم موسیقی «ده تیر» به نوازندگی گلنوش صالحی در مجموعه فرهنگی ـ هنری شهرکتاب فرشته رونمایی شد.
کد خبر : 195008

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط­‌عمومی شهرکتاب فرشته، آدینه بیست و سوم تیر ماه، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «ده تیر» به نوازندگی گلنوش صالحی با حضور هنرمندان جوان حوزه موسیقی و علاقمندان در شهرکتاب فرشته برگزار شد.


در ابتدای مراسم، بخشی از نامه‌­نوشت کامران قبرایی درخصوص این آلبوم و ویژگی های متفاوتش برای حاضرین بیان شد. بخشی از نامه بدین شرح بود: «بار نخست که آلبوم گلنوش صالحی را گوش دادم، خیالم پر کشید و راهی سفر شد. انگاری سفری به یادم می‌­آمد که هیچ­گاه نرفته بودم و داستانی را بازخوانی می‌­کردم که پیش­تر رخ نداده بود. قطعه­‌ها، یکی از پی دیگری، من را به درون تابلوهایی از کویر و کوه و مه می­‌کشاندند و ماجراهایی نادیده را پیش چشمانم زنده می‌­کردند. داستان زاده خیال من بود، اما اشاره­‌ها و ظرافت‌­های موسیقایی در روایت این ماجرا نقشی بس مهم­تر داشتند. سازها و رنگ‌­ها و تنداها در جان گرفتن این روایت نقشی شگرف بازی می­‌کردند، شاید صدای سازها یا آمیزش آن‌ها به ترتیبی، بند از بال خیال من گشوده و من را به یاد سفری دور و دراز و نارفته انداخته بود. گویی داستانی در پیش است؛ «ده تیر» داستان رفتن و بازگشتن، آمدن و نماندن، داستان سفر به انتهای شب و منزل کردن به انتظار سپیدِگاه».


در ادامه برنامه قطعه­‌ای از این آلبوم با تارنوازی گلنوش صالحی، ستار خطایی (تنبک) و هاروت چیکولیان (دودوک) نواخته شد. پس از آن گلنوش صالحی به عنوان نوازنده اصلی این آلبوم صحبت‌­هایی درباره چگونگی شکل گیری این آلبوم بیان کرد: «در ابتدا می خواهم از محمدرضا فیاض و مینا افتاده تشکر کنم که سال ها در کنار من بودند و چیزهای بسیاری از آنها آموختم. همچنین پیام جهانبانی که یازده سال بی‌­دریغ تمام تجربیات‌شان را در اختیارم گذاشتند، والبته اساتید عزیز دیگری که در سال­‌های هنرستان و دانشگاه بسیار به من آموختند. ضبط پروژه «ده تیر» از تیر ماه 95 آغاز شد اما جرقه­‌های خلق این آلبوم از بهمن ماه سال قبلش در ذهن من و سهیل مختاری شکل گرفت. نوازندگی کمانچه، قیچک و ویلن سل قطعات این آلبوم بر عهده سهیل بوده، کسی که اگر خودش و زحمات دلسوزانه اش نبود این آلبوم هرگز ساخته نمی‌­شد. هاروت چیکولیان هم زحمت زیادی برای این کار کشید، دو بار به خاط کارهای این آلبوم از ارمنستان به ایران آمد و با تمام وجود برای این کار وقت گذاشت. از ستار خطایی تشکر می کنم؛ من و ستار هشت سال پیش همکاری خود را از گروه «پالیز» آغاز کردیم و دوستی‌­مان تا به امروز ادامه یافته و خیلی خوشحالم در این آلبوم کنار من بود. در هر صورت باید گفت این آلبوم نتیجه یک کار گروهی دوستانه، دلسوزانه و سرشار از مهربانی است، همکاری خوبی که تک به تکش همان شد که دوست داشتم». گلنوش صالحی در پایان صحبت­هایش از نشر و پخش «جوان» که انتشار این آلبوم را بر عهده داشت نیز تشکر کرد.


گفتنی است گلنوش صالحى، متولد ۱۳۶۹ و فارغ التحصیل هنرستان موسیقى است. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه هنر و در رشته نوازندگی تار دریافت کرده و هم اکنون مدرس هنرستان موسیقى دختران است. از دیگر فعالیت های موسیقایی این هنرمند، می توان به شرکت در جشنواره‌­ها و کنسرت‌­های مختلف داخل و خارج از کشور، همکاری با گروه «مهر»، «پالیز»، «درنگ» و همکاری در ضبط آلبوم های «عیاران»، «گفتگو» و «آواز در مه» اشاره کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلبوم موسیقی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته