دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1396 - 11:58

باج صدها میلیاردی ترامپ از عربستان

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت به مسئولان سعودی ابلاغ کرده بود اگر قراردادی صدها میلیارد دلاری برای خرید سلاح‌های آمریکایی امضاء نکنند، در نشست اخیر ریاض شرکت نخواهد کرد.
کد خبر : 194961

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه الجزیره، دونالد ترامپ در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌ان آمریکا گفت: «من علاوه بر تعهد امضای این قرارداد صدها میلیارد دلاری با عربستان، حمایت خود را از توقف تامین مالی تروریسم در نشست ریاض اعلام کردم و گفتم که برخی از کشورهای منطقه در این راستا (تامین مالی تروریسم) فعالیت داشته‌اند.»


ترامپ از روابط خوب میان واشنگتن و دوحه در زمینه ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا سخن گفت و تصریح کرد هیچ مشکلی در زمینه پایگاه‌های نظامی آمریکا که دوحه میزبان آن‌ها است، وجود ندارد.


باوجود این، ترامپ هشدار داد اگر آمریکا مجبور شود پایگاه‌های خود را از قطر منتقل کند، ده‌ها کشور خواهان ساخت این پایگاه‌ها در خاک خود هستند.


همچنین خبرگزاری روسیاالیوم گزارش کرد ترامپ درباره اختلاف مواضع در دولتش بر سر بحران قطر به‌ویژه اختلاف میان او و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت:‌ «موضوع اختلاف بیشتر به خط‌‌ مشی‌ها و شیوه‌های اجرایی بازمی‌گردد. من و رکس (تیلرسون) شاید در شیوه‌ها با یکدیگر اختلاف داشته باشیم ولی هر دو به عربستان رفتیم و در نشستی با حضور 54 کشور شرکت کردیم. ما در آنجا بر لزوم مبارزه با تروریسم تاکید کردیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته