دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 18:18

کسب مدال طلای تیراندازی جهان در مسابقات ترکیه از سوی دانشجوی واحد شیراز

ساره جوانمردی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در مسابقات جهانی 2015 ترکیه بار دیگر مدال طلای تپانچه را به گردن آویخت.
کد خبر : 19491

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ساره جوانمردی در سال 2014 در مسابقات جهانی آلمان نیز به مدال طلا دست یافته بود،کسب نشان طلای این بانوی محجبه در مسابقات جهانی ترکیه نمونه بارز از شایستگی های یک زن مسلمان ایرانی در جهان است.


مسابقات جام جهانی تیراندازی معلولین ترکیه با حضور 20کشور به میزبانی آنتالیا برگزار شد که بار دیگر جوانمردی،بهترین بانوی ورزشکار آسیا با وجود محدویت بارها برای استان فارس، کشور عزیزمان ایران و دانشگاه آزاد اسلامی عناوین بزرگی کسب کرده است.


وی در خصوص مسابقات جام جهانی تیراندازی ترکیه گفت: سطح کیفی مسابقات به نسبت دو دوره گذشته، بسیار بالاتر رفته بود و شاهد حضور اکثر حریفان اصلی و همین طور بیشتر حریفان اروپایی در این مسابقات بودیم.


این دانشجو افزود: کشورهایی که نمایندگان خود را به ترکیه اعزام کرده بودند، پیش از این مسابقات در چند مسابقه بین المللی و جهانی دیگر شرکت کرده و با آمادگی خوبی حضور یافته بودند که این مساله در مورد ما صدق نمی کرد واعزام ترکیه، اولین اعزام ما پس از مسابقات پاراآسیایی اینچئون بود.


بانوی طلایی تیم ملی تیراندازی معلولان خاطرنشان کرد: مسابقات ترکیه سهمیه مستقیم به پارالمپیک نداشت ولی امتیازات آن برای کسب سهمیه تاثیر گذار است و از این بابت هنوز برای کسب سهمیه ریو فرصت داریم و باید خودمان را برای رقابتهای کرواسی و پس از آن استرالیا آماده کنیم.


جوانمردی اضافه کرد: من از مسابقات جهانی آلمان ۲۰۱۴، موفق به کسب سهمیه مستقیم ریو شدم و در حال حاضر در تلاشم تا سهمیه رشته تپانچه خفیف ۵۰ متر را نیز بدست آورم. همانطور که می‌دانید اولین نشان ایران در این رشته از مسابقات پاراآسیایی اینچئون توسط من و با چهار جلسه تمرین به دست آمد که برایم بسیار ارزشمند بود و امیدوارم بتوانم برای ریو به غیر از رشته اصلی خودم، در مسابقات تپانچه خفیف هم شرکت کنم.


بانوی طلایی تیم ملی تیراندازی معلولان در پایان گفت: خوشبختانه با اعزام های پیش بینی شده در شش ماه اول سال می‌توانیم آمادگی خوبی برای ریو کسب کنیم و هرچه میدان‌های بیشتری دیده شود، به همان نسبت عملکرد ملی پوشان نیز کیفیت بهتری خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته