دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1396 - 13:47

مسابقات گرندپری 2017؛ ترکیب تیم ملی مشخص شد

اولین مرحله از رقابت‌های گرندپری 2017 در حالی برگزار می‌شود که برترین‌های اوزان المپیکی گردهم می‌آیند تا در فاصله کوتاهی از رقابت‌های قهرمانی جهان بازهم توانایی‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند. 
کد خبر : 194836

به گزارش گروه ورزشی آنا، زمان زیادی از مسابقات قهرمانی جهان نگذشته است و حالا برترین های اوزان المپیکی دوباره باید به میدان بروند اما این بار شیاپ چانگ های مسکو زیر پای هوگوپوشان سراسر دنیا پهن می شود. رقابت هایی که به نوعی فرصتی برای جمع آوری امتیاز جهت حضور در المپیک 2020 نیز به شمار می رود.
اولین مرحله از رقابت های گرندپری در سال 2017 در شرایطی به میزبانی مسکو برگزار می شود که تیم‌ملی تکواندو کشورمان با ترکیب آرمین هادی‌پور، محمد کاظمی و ابوالفضل یعقوبی در این دوره از رقابت‌ها به مصاف رقبایشان می‌روند.این در حالی است که فرزان آشورزاده ،سجاد مردانی، مهدی خدابخشی و مسعود حجی زواره از جمله چهره های مطرح دراین رقابت ها غایب هستند. تکواندوکارانی که در مراحل پیشین گرندپری ها مدال های خوشرنگی را به دست آوردند.
حالا به هر دلیلی این ملی پوشان غایب هستندو کادرفنی ایران با سه ملی پوش عازم روسیه می شود. رقابت هایی که با توجه به 40 امتیاز و جایزه پنج هزار دلارش تکواندوکاران برتر اوزان المپیکی را به سمت خود می‌کشاند.علاوه براین که این مسابقات فرصتی است برای تکواندوکارانی که در قهرمانی جهان ناکام ماندند و یا دستشان به طلا نرسید. مسکو این فرصت را فراهم می آورد تا چهره های نامدار که از کسب امتیاز در مسابقات قهرمانی جهان محروم ماندند، محرومیت خود را به نوعی در اولین مرحله گرند پری ها جبران کنند.
باتوجه به تغییرات سیستم ورود تکواندوکاران به المپیک پس از بازی های لندن،از آن زمان رقابت های گرند پری یکی از مسابقات مهم برای جمع آوری امتیاز و ارتقای رنکینگ تکواندوکاران به شمار می رود. ماراتنی سخت و دشوارکه تنها برترین های دنیا اجازه ورود به آن را دارند. به همین دلیل رقابت های گرندپری از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است.رقابت هایی در 4 مرحله که شامل سه مرحله مقدماتی و فینال می شود. استارت مسابقات گرندپری در حالی از سال 2015 زده شد که از ابتدای برگزاری این مسابقات تکواندوی ایران به واسطه تکواندوکاران آماده و جنگنده ای که در اختیار داشت همواره خوش درخشیده است و ملی پوشان کشورمان توانستند امتیاز های خوبی را از این رقابت ها درو کنند.
اگرچه در آخرین حضور تکواندوی ایران در گرندپری ها تنها یک مدال طلا توسط سجاد مردانی به دست امد و مابقی تکواندوکاران اعزامی به این مسابقات ناکام ماندند. حالا پرونده دیگری از گرندپری ها شروع شده است. فرصتی برای دشت امتیاز جهت رسیدن به المپیک مسابقاتی که از مسکو شروع می شود و فینالش در باکو برگزار خواهد شد. این مسابقات در شرایطی اواسط مرداد ماه آغاز می شود که شاید این بار برای تکواندوی ایران مهم تر از گرند پری های قبلی باشد.
ناکامی تکواندوی ایران در کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان که چندی پیش در شهر"موجو" کره جنوبی برگزارشد منتقدان زیادی را برابر تکواندو قرار داد. نقدهایی که حتی کادرفنی را هم زیر سوال برد. حالا به فاصله دوسه هفته از پایان رقابت های قهرمانی جهان مسابقات دشوار دیگری پیش روی کادرفنی و تیم ملی ایران قرار دارد. موفقیت و قرار گرفتن برروی سکوی قهرمانی این مسابقات می تواند کمی از تندی انتقادها را بکاهد اگرچه موفقیت در قهرمانی جهان و گرندپری قابل مقایسه نیست. اما حداقل می تواند اثبات دوباره توانایی تکواندوکاران ایران باشدو البته این راهم باید در نظر گرفت که در این مسابقات تنها سه هوگوپوش از کشورمان حضور دارندو بار مسئولیت بردوش این سه تکواندوکار خواهدبود.
تکواندوکاران کشورمان دراین شرایط سخت عازم مسکو می شوند. رقابت هایی که از امروز چهره های المپیک توکیو را می سازد. به نظر می رسد دراین فضا مهم ترین نیاز تکواندو و ملی پوشان کشورمان آرامش و اعتماد به نفس است.فضایی که اگر فراهم شود شاید آنها را به سر منزل مقصود برساند.
مرحله اول مسابقات جایزه بزرگ (گرندپری - G4) در سال 2017 با حضور تکواندوکاران برتر جهان در 4 وزن المپیکی از 13 مردادماه به مدت 3 روز در شهر "مسکو" روسیه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته