دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 18:14
سرپرست اداره کل فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:

پرهیز از عمل گرایی و زنده کردن روح تفکر در برنامه های فرهنگی

سرپرست اداره کل فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خواستار فاصله گرفتن مسوولان کانون های قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی از عمل گرایی و زنده کردن روح تفکر در برنامه های فرهنگی شد.
کد خبر : 19473

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ دکتر عبدالرضا صادقی در نشست شورای قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: به هیچ وجه نمی توان از گنجینه معارف اسلامی دور بود، در این راه باید از عمل گرایی بیرون بیاایم و با دید باز و روشنی که با روح تفکر در هم آمیخته است برنامه های فر هنگی بخصوص برنامه های قرآنی را روز به روز در بطن جامعه زنده کنیم.


سرپرست اداره کل فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خواستار تشکیل منظم شورای فرهنگی در واحدهای دانشگاهی،شورای قرآن و عترت در استان ها و همچینین اهتمام ورزید ن در انجام امور محوله متناسب با حوزه کاری افراد و مسوولین فرهنگی شد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان فارس نیز با اشاره به اهمیت مسوولیت پذیری در جامعه گفت: در عالم وجود همه امور و هر آنچه که در دست ماست،امانت است و توجه به این امر که خداوند به ما فرمان داده امانت را به اهلش بازگردانیم،باید نگاه ما به همه چیز نگاه امانتی باشد،از این رو در تنظیم سبک زندگیمان این نگاه امانتی جایگاه ویژه ای دارد.


دکتر حمید محمودیان افزود: نگاه عالم و آدم در فرهنگ توحیدی، نگاه امانتی است و عالم جلوه خداست و این جلوه در دست ما امانت است و خود ما نیز امانتیم،پس باید در مسوولیت هایی که بر عهده ما گذاشته می شود،امانت دار خوبی باشیم و پیداین نکته حایز اهمیت است که مسووولیت پذیری نوعی از امانت داری است که با توجه به قابلیت های افراد نمود واقعی خود راا می کند.


محمودیان از مسئولان کانون های قرآن و عترت خواست در رابطه با حوزه کاری خود،آشنایی و آگاهی مناسبی داشته باشند و برگزاری کارگاه های آموزشی را در این راه بسیار مفید و موثر دانست.


سپس دکتر عبدالمجید اسدی،معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از تربیت صحیح و اصولی انسانها سخن گفت و داشتن روح انسانی و آدمیت انسان را مهم بر شمرد و بیان کرد :تربیت و پرورش انسان امری مهم و ضروری است و اهمیت دادن به مقوله های فرهنگی و کارهای فرهنگی بعنوان امور زیربنایی در هر کشوری محسوب می شود و در این راه اخلاق ،ایمان و با عشق کار کردن بر هر چیزی برتری دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته