دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1396 - 10:18

مذاکرات تیلرسون در جده درباره بحران قطر بی نتیجه پایان یافت

مذاکرات وزیر امور خارجه آمریکا با همتایان اماراتی، عربستانی، مصری و بحرینی‌اش درباره بحران این کشورها با قطر در شهر جده بدون دستیابی به راهکاری برای حل بحران پایان یافت.
کد خبر : 194573

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، رکس تیلرسون روز گذشته (چهارشنبه) به کویت که به‌عنوان میانجی بحران قطر شناخته می‌شود، بازگشت. او از هرگونه اظهارنظری درباره نتیجه گفت‌وگوها خودداری کرد.


قرار است تیلرسون امروز (پنج‌شنبه) برای ادامه گفت‌وگوهایش با مسئولان قطری و اعلام نتیجه گفت‌وگوها در جده، به دوحه بازگردد.


نور کعبی، وزیر مشاور امارات در امور شورای فدرال آن کشور، در این‌باره به بی‌بی‌سی گفت: «امارات برای دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک تلاش می‌کند، اما از قطر خواسته است تا اقدامات ملموسی را انجام دهد.»


کعبی با ابراز تردید درباره یادداشت تفاهم امضا شده میان آمریکا و قطر درباره مبارزه با تروریسم گفت: «قطر در سال‌های 2013 و 2014 نیز یادداشت تفاهم‌هایی را امضا کرده و به آن پایبند نبوده است.»


قطر و آمریکا روز سه‌شنبه در جریان سفر تیلرسون به دوحه، یادداشت تفاهم مشترکی را امضا کردند. با وجود این، چهار کشور عربی تحریم کننده قطر توافقنامه دوحه و واشنگتن را ناکافی دانستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته