دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1394 - 11:14

نوذر شفیعی: از ظرفیت اندیشمندان ایرانی مقیم خارج استفاده نکنیم نصیب دیگران می‌شوند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد:‌ بسیاری از اندیشمندان ایرانی در خارج از کشور هستند که علاقه‌ دارند کشورشان رشد کند و تجربه و توانمندی خود را در اختیار مشتاقان بگذارند. ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اگر استفاده نکنیم نصیب دیگران می‌شود.
کد خبر : 19451

نوذر شفیعی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا،‌ درباره اظهارات رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه «چرا برخی مأموران به خودشان اجازه می‌دهند و برای خود حق قائل‌اند که با این‌ها این‌گونه برخود کنند»، اظهار کرد: اعتقاد دارم باید با هر کس که بتواند به ارتقای ظرفیت کشور کمک کند، همکاری کرد.








ما اکنون در ایران با طالبان در حال مذاکره هستیم. این اقدام هم به این دلیل صورت گرفته است که مصلحت کشور در این بود. ما با این گروه که آن دیدگاه‌های افراطی را دارد، مذاکره می‌کنیم حال چه رسد در برخورد با اندیشمندان ایرانی که دوستدار ایران هستند.

وی افزود: این خط مشی البته با رعایت جوانب مختلف می‌تواند سرمایه اجتماعی جامعه را بالا ببرد. باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کنیم. استادان برجسته و اندیشمندان ایرانی مقیم خارج فرصتی هستند که در جوانان ایجاد انگیزه می‌کنند، باید با احترام با آنها برخورد شود و زمینه حضور آنها در کشور به وجود آید.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما بین سیاه و سفید نباید حرکت کنیم. اکنون شرایط کلی ایران و جهان به گونه‌ای است که باید از تمام ظرفیت‌ها حتی آنها که خاکستری هستند، استفاده کنیم.


شفیعی گفت: ما اکنون در ایران با طالبان در حال مذاکره هستیم. این اقدام هم به این دلیل صورت گرفته است که مصلحت کشور در این بود. ما با این گروه که آن دیدگاه‌های افراطی را دارد، مذاکره می‌کنیم حال چه رسد در برخورد با اندیشمندان ایرانی که دوستدار ایران هستند.


وی ادامه داد: بسیاری از اندیشمندان ایرانی در خارج از کشور هستند که علاقه‌ دارند کشورشان رشد کند و تجربه و توانمندی خود را در اختیار مشتاقان بگذارند. ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اگر استفاده نکنیم نصیب دیگران می‌شود.


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: رئیس‌جمهوری به درستی به این نکته اشاره کرده است، چراکه وی نیز به فکر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه در کشور است.


این نماینده مجلس درباره رفتار مأموران در فرودگاه‌ها با برخی از استادان ایرانی خاطرنشان کرد: این موضوع مربوط به مکانیزیم اجرایی است، ولی در کلیت معتقدم که باید از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج استفاده شود.


به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه، رئیس‌جمهوری در بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد گفته بود «کسانی که می‌خواهند به ایران بیایند، مخصوصا آنهایی که ایرانی هستند حقشان است که بیایند و بروند، شما چه‌کاره هستید که این‌گونه برخورد می‌کنید، چرا برخی مأموران به خودشان اجازه می‌دهند و برای خود حق قائل‌اند که با این‌ها این‌گونه برخود کنند. استاد، سرمایه ماندنی است نباید سرمایه‌ها را هدر داد. ایران از آنِ تمام ایرانیان جهان است. همه ایرانیان مالک این کشور هستند و در این کشور سهم دارند، کسی نمی‌تواند با کسی برخورد کند، قانون باید برخورد کند، باید با ایرانیان اندیشمند و باسواد که به ایران علاقه‌مندند با احترام برخورد شود.»


همچنین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه، در سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن مطهری سازمان مرکزی این دانشگاه تأکید کرد: «متأسفانه ما مراکز تحقیقاتی کمی داریم و وجود این مراکز از ضرورت‌های پیشرفت عالمانه است. باید از حضور اساتید که در خارج از کشور حضور دارند، استقبال کنیم اما عده‌ای راه‌بندان می‌کنند، عده‌ای افراد کم‌سواد و شعارگو اجازه ورود آن‌ها را به کشور نمی‌دهند. در حالی که باید بگذارند نیروهای کیفی به کشور بازگردند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته