دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1396 - 16:22

آغاز مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های سمنان، گلستان، گیلان و مازندران

مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های سمنان، گلستان، گیلان و مازندران از امروز 21 تیر آغاز شد و تا 24 همین ماه ادامه دارد.
کد خبر : 194488

به گزارش خبرنگار آنا، دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان پذیرای بیش از 6200 داوطلب این آزمون برای انجام مصاحبه است و واحدهای دانشگاهی لاهیجان، بندرانزلی و آستارا با واحد رشت مشارکت دارند.


مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هم با شرکت 7395 نفر در 58 رشته گرایش تخصصی در واحد سمنان این دانشگاه برگزار می‌شود.



در این دوره از مصاحبه‌ها تعداد 157 عضو هیات علمی در 58 گروه تخصصی، مصاحبه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان را برگزار خواهند کرد و تمهیدات لازم برای برگزاری مصاحبه‌ها در 2 دانشکده علوم انسانی و فنی و مهندسی واحد سمنان اندیشیده شده است و بر این اساس محل مصاحبه همه رشته‌های علوم انسانی در دانشکده علوم انسانی و مابقی رشته‌ها در دانشکده فنی مهندسی عمران این دانشگاه انجام خواهد شد.


رهایی در حاشیه بازدید از این مصاحبه در واحد علوم تحقیقات یکی از مشکلات را تقارن زمانی مصاحبه در واحد‌های مختلف و استان‌های همجوار با تهران دانست و گفت که از این جهت سعی شده محدودیت زمانی مصاحبه‌ها برداشته شود

برنامه مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز با حضور تقریبی بیش از شش هزار داوطلب ورود به مقطع دکتری این دانشگاه به مدت ۴ روز در واحد مرکز استان (گرگان) پیش بینی شده است.


مصاحبه داوطلبان مجاز در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از امروز چهارشنبه آغاز شده و تا 24 تیر ادامه دارد.


استان مازندران به لحاظ جمعیت مصاحبه شوندگان پس از استان‌های تهران و اصفهان با حدود 13 هزار داوطلب در جایگاه سوم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور قرار دارد. واحدهای ساری، آمل، بابل، قائمشهر، نور، چالوس و تنکابن واحدهای مجری مقطع دکتری تخصصی هستند و همه مصاحبه‌ها در واحد ساری برگزار می‌شود


حدود 400 نفر از اعضای هیات علمی از واحدهای استان در ایام مصاحبه همکاری دارند و مصاحبه به‌صورت همزمان در سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پزشکی واحد ساری و در قابل گروه‌های تخصصی برگزار می‌شود.



مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های البرز، تهران، قزوین و قم از 18 تیر آغاز شده و فردا 22 تیر پایان می پذیرد.


دکتر علیرضا رهایی معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از این مصاحبه در واحد علوم تحقیقات یکی از مشکلات را تقارن زمانی مصاحبه در واحد‌های مختلف و استان‌های همجوار با تهران دانست و گفت که از این جهت سعی شده محدودیت زمانی مصاحبه‌ها برداشته شود تا چنانچه داوطلبی که در موعد زمانی مشخص شده، نتواند در محل مصاحبه حضور یابد، زمان بعدی برای آن فرد پیش بینی شود.


به نظر می رسد با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان دانشگاه غائبان نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.


نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز تا 15 مرداد به سازمان سنجش ارسال می‌شود و سازمان سنجش نیز پس از پردازش لازم، نتایج را اعلام می‌کند.


به گزارش آنـا، مصاحبه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی تاکنون در تهران انجام می‌شد. دانشگاه آزاد اسلامی با تدبیر و حسن اعتماد مجموعه مدیریتی جدید در دانشگاه، این اعتبار بزرگ را به استان‌ها داده است که باید این فرصت را مغتنم شمرده و بر اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی استان خود بیفزایند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته