دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات:

خبرسازی درباره صهیونیستی بودن برخی برندهای سیگار صحت ندارد

علی اصغر رمزی گفت: شهریور ماه سال 1393 پس از بررسی کلیه سوابق و بحث و بررسی موضوع، صهیونیستی نبودن شرکت فیلیپ موریس اعلام شد که این شرکت صاحب برند سیگار مالبرو است.
کد خبر : 194412

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی‌اصغر رمزی در ادامه با اشاره به خبرهای منتشر شده از سوی برخی رسانه ها مبنی بر صهیونیستی بودن سیگار با برند مارلبرو گفت: مطابق تبصره 1 ماده 8 قانون اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، تنها مرجع تشخیص و تعیین صهیونیستی بودن شرکت‌ها کمیته‌ای مرکب از وزارتخانه‌های خارجه، اطلاعات، امور اقتصاد و دارایی، بازرگانی، نفت ، بانک مرکزی و سازمان صدا وسیما بوده و این کمیته در شهریور ماه سال 1393 پس از بررسی کلیه سوابق و بحث و بررسی موضوع ، صهیونیستی نبودن شرکت فیلیپ موریس را اعلام کرد که این شکت صاحب برند سیگار مالبرو است.


وی گفت: پس از ابلاغ نظر کمیته موضوع تبصره 1 ماده 8 قانون یاد شده طبق روال و ضوابط موجود متقاضیانی که درخواست واردات و تولید برند یاد شده را دارند و از شرکت یاد شده مجوز مربوطه را اخذ نموده اند عمل شده است.


رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات با بیان اینکه بدیهی است انتظار می رود که نماینده محترم مجلس شورای اسلامی طرح کننده انتقاد یاده شده، به قانون مذکور احترام گذارد و مغایر آن اظهار نظر ننمایند افزود: قانون گذار با درایت و حکمت و توجه به رقابتی که در بین شرکت های مخلتف برای کسب سود و سهم بازار در مقابل رقبا دارند ، اظهار نظر در خصوص صهیونیستی بودن یک شرکت را به نظر کمیته ای مرکب از چندین دستگاه مخلتف نموده است تا از اظهار نظرهای شخصی و بخشی جلوگیری شود. و از انحراف واقعیت ها و ایجاد رانت برای رقبا پرهیز شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: قاچاق واردات
ارسال نظر
قالیشویی ادیب