دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خبرهای «فرهنگسرای نیاوران»

پخش انیمیش‎های برگزیده ایرانی در سینما تک و برگزاری کنسرت موسیقی سنتی محلی «کالیوه» ویژه بانوان از جمله برافرهنگسرای نیاوران
کد خبر : 194339

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی بنیاد آفرینشهای هنری نیاوران، این هفته برنامه خود را به پخش انیمیشهای برگزیده ایرانی اختصاص داده است. انیمیشهای برگزیده ایرانی 24 تیرماه ساعت 20 با حضور سازندگان و عوامل در سینما تک فرهنگسرای نیاوران به نمایش در میآید.


در این برنامه انیمیشنهایی همچون «داش آکل»، به کارگردانی هاجر مهرانی، «نقش هر پرده» به کارگردانی مریم فرحزادی، «دختر آت آشغالی» به کارگردانی محمد زارع و شلاله خیری، «آبی» به کارگردانی مریم فرحزادی، «پسر کوچک» به کارگردانی مونا عبداللهشاهی، «آقای اُ» به کارگردانی گلناز گودرزی، «ایکی» به کارگدانی پرستو کاردگر با حضور سازندگان و عوامل آنها به نمایش در میآید.


علاقمندان جهت عضویت در سینما تک نیاوران میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.



همچنین گروه موسیقی بانوان «کالیوه» در این برنامه به همراه گروه دفنوازان بانوان «کالیوه» به سرپرستی سارا احمدی به اجرای قطعات موسیقی سنتی و محلی کردی، لری، آذری، خراسانی، گیلکی و نیز تاجیکی و افغانستانی میپردازد. اجرای قطعاتی همچون «گلابتون» (فولک آذری)، «سر راه کنار برید» (فولک خراسانی)، و ... و نیز «ای عاشقان» ساخته کیهان کلهر، «ساقینامه» ساخته کامبیز روشنروان و ... از دیگر قطعاتی است که در این کنسرت از سوی گروه موسیقی «کالیوه» اجرا میشود.


اعضای گروه موسیقی «کالیوه» عبارتند از: سارا احمدی: سرپرست گروه و نوازنده دف، زهره کدخدازاده و زهرا محمدی: خواننده، هستی خرمینژاد: سنتور، مهشاد هاتف: کمانچه، مینا احمدی: تار، پریا علیاری: تارباس، نازنین خسرویان: قیچک، مریم احمدی: تنبک، بیتا احمدی: دایره و دف، سمیرا مهرافشا: طبلا


گفتنی است گروه موسیقی «کالیوه» دوشنبه و سهشنبه 26 و 27 تیرماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه میرود. علاقمندان جهت تهیه بلیط میتوانند به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب