دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش منفی شاخص بورس به حمایت‌های دولت

بر خلاف پیش‌بینی‌ها، افزایش دامنه نوسان قیمت سهام و نیز حمایت اجباری بانک‌ها از بازار سرمایه نتوانست تاثیر مثبتی بر شاخص بورس بگذارد.
کد خبر : 19431

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، افزایش دامنه نوسان قیمت سهام شرکت‌ها از امروز در بازار سرمایه تهران عملیاتی شد و نوسان قیمت‌ها از 4 به 5 درصد افزایش یافت تا طبق ادعای مسئولان میزان نقدشوندگی بازار افزایش یابد.


بهروز شهدایی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با آنا درباره تاثیر افزایش دامنه نوسان قیمت سهام بر بازار گفت: افزایش دامنه نوسان مانند شمشیر دولبه است که تاثیر آن هم می‌تواند مثبت و هم می‌تواند منفی باشد.


وی تصریح کرد: این اتفاق ریسک بازار سرمایه را افزایش می‌دهد و به هنگام سوددهی، سود مناسبی را نصیب سهامداران می‌کند؛ در حالی که اگر بازار منفی باشد، ضرر سنگینی را به سهامداران وارد خواهد کرد.


این کارشناس بورس با بیان اینکه در بازارهای سرمایه موفق جهانی محدودیتی برای نوسان ارزش سهام وجود ندارد، افزود: در این بازارها دولت‌ با استفاده از ابزارهای مالی نوسان‌های شدید بازار را مدیریت می‌کنند نه با قوانین دستوری.


شهدایی افزود: قوانین دستوری در بازار سرمایه شاید در میان‌‌مدت مفید باشد، اما در بلندمدت به ضرر بازار است و به نظر می‌رسد مسئولان باید اجازه دهند بازار خودش مسیر را انتخاب کند و آنها تنها در حوزه مدیریت فعالیت کنند.


شاخص کل بورس تهران امروز با کاهش 275 واحدی همراه شد و به عدد 63 هزار و 427 رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته