دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1396 - 11:23

دردسرهای یک دیدار پنهانی برای خانواده ترامپ

با افشای ایمیل هشداری که به پسر ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، درباره مداخلات روسیه در انتخابات ریاست جممهوری آمریکا ارسال شده بود حالا پرونده ارتباطات پنهانی ترامپ و دولت روسیه وارد مرحله جدیدی شده است.
کد خبر : 194247

به گزارش گروه‌ بین‌الملل خبرگزاری آنا، هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز افشا کرد که دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روسی پیش از انتخابات 2016 آمریکا دیدار و قرار بوده اطلاعاتی به قصد ضربه زدن به هیلاری کلینتون در این نشست رد و بدل شود.


اما پس از افشای این نشست، ترامپ جونیور ضمن تایید این خبر گفت که طرف روسی اطلاعات «به درد بخوری» نداشته است.


اما حالا گفته شده که ایمیل هشداری برای دونالد ترامپ جونیور ارسال شده بود که به وی هشدار داده شده که طرف روسی از پی این نشست قصد مداخله در انتخابات آمریکا را دارد.


این موضوع قطعا آن دسته از جمهوری‌خواهانی را که همچنان با استواری از ترامپ حمایت می‌کنند متزلزل خواهد کرد. رفته‌رفته قطعات پازل ارتباطات ترامپ با روسیه در حال شکل‌گیری است.


برخی از کانال‌های قدرت در آمریکا که احتمالا علاقه‌ای به حضور ترامپ در قدرت ندارند، بعید است از این فرصت به راحتی بگذرند. احتمالا طی روزهای آینده باید شاهد افزایش فشار رسانه‌ها و برخی از فعالان سیاسی به ترامپ و تیم او بود.


راب گلدستون واسطی که دیدار جونیور ترامپ با یک زن وکیل روسی را ترتیب داده است در یکی از ایمیل‌هایش به فرزند ترامپ گفته است که «مقامات روسیه اطلاعاتی دارند که می‌تواند برای پدر تو سودمند بوده و به هیلاری کلینتون ضربه وارد کند.» فرزند ترامپ در پاسخ به این ایمیل می‌گوید: «اگر آنچه که تو درست باشد من عاشق این اطلاعات هستم.»


حالا پسر ترامپ در معرض یک اتهام کیفری قرار دارد. اگر چه ارتباط با یک فرد خارجی در آمریکا جرم نیست اما برخی از حقوق‌دانان آمریکایی گفته‌اند که جونیور ترامپ ممکن است در دو پرونده کیفری درگیر شود.


نخست، اگر مشخص شود که وی به هک سیستم‌های آمریکایی توسط دولت خارجی کمک کرده است مرتکب یک جرم شده و دوم آنکه برخی از حقوقدانان گفته‌اند ارتباط ترامپ جونیور با یک خانم وکیل روسی به نحوی که در رسانه‌ها آمده است می‌تواند نقض قوانین انتخابات باشد که طی آن افراد از پذیرش هدایا یا هر چیز ارزشمندی از اتباع خارجی منع شده‌اند.


اگرچه روسیه هر گونه مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده است اما ماجرای ارتباط پسر ترامپ با وکیل روسی خوراک مناسبی در اختیار هیات تحقیق کنگره قرار می‌دهد که در حال تحقیق درباره مداخله ادعای روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته