دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امیر عابدینی: فدراسیون فوتبال را چند تکه کرده‌اند

با آمدن مهدی تاج به فدراسیون فوتبال، کم کم شایعات اختلافات در این فدراسیون رنگ واقعیت به خود گرفت. این روزها خیلی‌ها نسبت به عملکرد رییس فدراسیون فوتبال انتقاد می‌کنند و حتی در آخرین اظهارنظر امیر عابدینی که پیش از این رییس کمیته اقتصادی فدراسیون تاج بود، عنوان کرد فدراسیون فوتبال تاج سیاسی و به صورت امنیتی اداره می‌شود. همین صحبت‌ها کافی بود که رییس فدراسیون فوتبال را به چالش بکشد.
کد خبر : 194026

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، اعتماد نوشت: با امیر عابدینی گفت‌وگویی را انجام دادیم تا بیشتر در جریان اختلافات فدراسیون فوتبال قرار بگیریم.



آقای عابدینی این روزها در ایران حضور ندارید اما دورادور مصاحبه‌ای انجام دادید که همه‌چیز را بر هم زد.


بله من به مسافرت آمده‌ام به طوری که در یک ماه اخیر به بیشتر کشورها سفر کرده‌ام. شاید باورتان نشود در این مدت همه جای دنیا را دیدم و کاملا سیاحت کردم. دورادور هم تمام روند فدراسیون را پیگیری می‌کردم و از همان ابتدا که به سفر رفتم می‌خواستم از سمتم استعفا بدهم. زیرا با این فدراسیون و این گونه رفتارها نمی‌توانم همکاری لازم را داشته باشم.


گویا دل پری هم از فدراسیون و آقای تاج دارید؟


چرا ناراحت نباشم. شما به کارهایی که در فدراسیون انجام می‌شود نگاه کنید. من خیلی از مسائل را هم می‌دانم که شاید نتوانم الان به آنها اشاره کنم. با این اقدامات عجیب و غریب که در این فدراسیون انجام می‌شود نمی‌شود با هم همکاری کنیم. شاید آمدن فرد دیگری بتواند روند کاررا بهبود بخشد. فدراسیون فوتبال ایران با یک رابطه فامیلی اداره می‌شود. شاید در این فدراسیون فرد دیگری بهتر از من کار کند.


یعنی شما به خاطر یک دلیل مشخص از فدراسیون جدا شدید؟


جدایی من به خاطر یک دلیل نبود بلکه هزاران دلیل برای جدایی‌ام وجود داشت.


می‌توانید واضح‌تر درباره دلایل جدایی‌تان صحبت کنید؟


نمی‌توانم الان به خیلی از مسائل اشاره کنم. فعلا در حال تحقیق هستم تا بتوانم با مدرک و مستند صحبت کنم. تقریبا از یک ماه قبل به مسائلی پی بردم که متوجه شدم دیگر جای کار کردن من در فدراسیون فوتبال نیست. من حتی به مراسم تقدیر از روسای فدراسیون‌ها که در ورزشگاه آزادی برگزار شد هم نرفتم. به خاطر این کار هم دلایل خاص خودم را دارم که الان نمی‌توانم همه آنها را اشاره کنم.


دلایل کلی‌تان برای استعفا از سمت ریاست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال چیست؟


بگذارید مساله‌ای را راحت بگویم. فدراسیون فوتبال به سه تکه مختلف تقسیم شده است. کفاشیان فوتسال را اداره می‌کند، سازمان لیگ هم جریان خودش را دارد. در این بین محمدرضا ساکت همه کاره فدراسیون فوتبال شده است. تاج هم که فقط می‌گوید آرام باشید و کاری به کار کسی نداشته باشید. چیزی نگویید و حرفی نزنید. در این فدراسیون مگر می‌شود با این شرایط کار کرد؟


آقای ساکت که مدیر تیم‌های ملی است، این روزها به عنوان سرپرست جدید دبیرکلی فدراسیون فوتبال انتخاب شده است. این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟


من رابطه خوبی با محمدرضا ساکت دارم و او را واقعا از مدیران زحمتکش می‌دانم اما در حال حاضر او همه کاره فدراسیون است و اجازه نمی‌دهد کسی فعالیت مثبتی انجام دهد. شاید باورتان نشود اما به خاطر همین موضوع اسدی از فدراسیون فوتبال کنار رفت تا دوستان به راحتی هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. بهتر است بدانید محمدرضا ساکت حتی به امور خرید و فروش فدراسیون فوتبال هم ورود می‌کرد. او برای خودش نیرو استخدام می‌کرد و سعی می‌کرد فدراسیون را با مدیریت خودش اداره کند.


چه کاری باید انجام داد تا روند فدراسیون آنگونه که شما می‌گویید نباشد و بهتر شود؟


با این رویه فدراسیون فوتبال نمی‌تواند به کارش ادامه دهد. اگر می‌خواهند کار کنند بهتر است جو و شرایط را تغییر بدهند. تاج خودش بهتر از هر کسی می‌داند فدراسیون فوتبال چگونه اداره می‌شود. بهتر است به دنبال این باشند که شرایط را بهبود ببخشند و مشکلات را حل کنند نه اینکه با فامیل‌بازی فدراسیون را اداره کنند و سعی کنند دهان منتقدان را ببندند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته