دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1396 - 10:37
سردار اشتری در جمع خبرنگاران:

پلیس خودروی افراد بد حجاب را توقیف می‌کند

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس با هر گونه هنجار شکنی در خودرو برخورد می‌کند، گفت:‌ خودروی افراد بد حجاب توقیف می‌شود.
کد خبر : 194012

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری در حاشیه اولین نشست تخصصی فصلی روسای پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بحث ایمنی خودروها موضوعی است که از سال‌های گذشته مطرح است و بر استانداردسازی آنها تاکید شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط جاده‌ها باید خودروهایی را در اختیار مردم قرار دهیم که حافظ جان آنها باشد.


وی با بیان اینکه جنبه ایمنی خودروها باید رعایت شود و در این باره پلیس به خودروسازان اعلام مکتوب و شفاهی کرده است، تصریح کرد: خودروسازان کماکان با پلیس همکاری خوبی داشتند اما توقع می‌رود این همکاری بیشتر شود.


توضیحات فرمانده ناجا درباره ابهامات ثبت‌ سند خودرو


فرمانده ناجا درباره آخرین وضعیت شرایط ثبت سند خودرو توضیح داد: نیروی انتظامی بر اساس قانون عمل می‌کند و کاری فراتر از قانون انجام نمی‌دهد. درباره ثبت سند خودرو ابهامی وجود داشت که در این باره از مجلس شورای اسلامی سوال کردیم و پاسخی فرستاده شد و همه دستگاه‌ها باید قانون را تمکین کنند تا مردم سریع‌تر و روان‌تر بتوانند مشکل خود را حل کنند. بر اساس تایید مجلس شورای اسلامی ثبت پلاک خودرو توسط پلیس کافی است.


جاده چالوس باید تعریض شود


اشتری با اشاره به وضعیت نامناسب جاده چالوس و ترافیک در این جاده توضیح داد: از سال‌های گذشته به صورت مکتوب به وزارت راه توضیحات خود را اعلام کرده‌ایم و درخواست خود را برای افزایش ظرفیت جاده چالوس به قوه قضائیه و قوه مجریه داده‌ایم.


به گفته وی ظرفیت جاده چالوس محدود است و باعث می‌شود مردم در ترافیک بمانند و وقت آنها تلف می‌شود.


وی با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر نیز شاهد ترافیک در جاده چالوس بودیم، عنوان کرد:‌ با تلاش همکاران ما که از روزهای قبل از تعطیلات عید فطر در مسیرهای منتهی به جاده چالوس حضور داشتند شاهد ترافیک در راه مانده در این جاده نبودیم اما ما از وزارت راه خواسته‌ایم تا در مسیرهای منتهی به شمال جاده مناسب و مطلوبی بسازد و مورد بهره‌برداری قرار دهد.


هشدار سردار اشتری به رانندگان


فرمانده ناجا از شهروندان خواست که هر زمان فردی تحت عنوان مامور نیروی انتظامی یا ضابط دستگاه قضائی به آنها مراجعه کرد حتما از آن فرد درخواست کارت شناسایی کند و گفت:‌ ماموران نیروی انتظامی به طور حتم باید لباس مخصوص داشته باشند. پلیس نامحسوس که در بزرگراه‌ها فعالیت می‌کنند هم با کارت شناسایی‌شان شناخته می‌شوند. اقدامات ماموران نیروی انتظامی بر اساس ضوابط و قوانین است و هر کاری را بر اساس استعلام و طبق قانون انجام می‌دهند.


وی درباره اینکه خودرو حریم خصوص محسوب نمی‌شود، توضیح داد: خواسته پلیس این است که قوانین را با موضوعات سیاسی قاطی نکنند تمام تلاش پلیس این است که رانندگان با آرامش خاطر تردد کنند و به طور قطع اگر راننده‌ای تخلف انجام دهد خودرواش توقیف می‌شود.


وی درباره کشف حجاب در خودرو گفت: هر گونه هنجارشکنی در خودرو و تحرکات خلاف ضوابط خودرو طبق قانون جرم است و مامور ما به عنوان ضابط باید با این تخلفات برخورد کند نحوه برخورد لازم در این باره را به همکاران خود ابلاغ و دستورالعمل‌های لازم صادر شده است. پلیس با هر گونه شخص خاطی طبق مقررات و اختیار برخورد می‌کند.


اپلیکیشن ثبت تخلفات راهی برای سرعت انتقال جرائم


فرمانده ناجا با اشاره به راه‌اندازی سامانه موبایلی ثبت تخلفات اضافه کرد:‌ اگر چه از طریق دوربین تخلفات ثبت می‌شود اما مسیرهای اصلی ما دارای دوربین هستند و بسیاری از مسیرهای فاقد دوربین‌‌اند و یا دوربین‌های آنها متناسب با شرایط نیستند به همین دلیل ماموران ما از طریق سامانه موبایلی تخلفات را سریعا ثبت و به مرکز انتقال می‌دهند.


به گفته اشتری بالا بردن سرعت عمل و دقت و صرفه‌جویی در هزینه چاپ برگه‌ها از جمله عواملی است که پلیس را ترغیب به استفاده از این سامانه کرده است.


اشتری تاکید کرد:‌ برای هر کدام از ماموران کدی مشخص شده و با به ثبت رساندن در سامانه اگر اشتباهی صورت گرفته باشد و یا فردی شکایت داشته باشد می‌توانیم مامور ثبت کننده تخلف را شناسایی کنیم و سریع‌تر مشکل برطرف شود.


دریافت گواهی‌نامه برای غائبان سربازی در گرو تصمیم مجموعه‌های قانون‌گذار


وی درباره اینکه قانون به ما اعلام کرده است که افراد اول باید به خدمت سربازی بروند و بعد بتوانند خدمات دیگر از جمله گواهی‌نامه دریافت کنند، گفت:‌ کسی که به خدمت سربازی نرفته نمی‌تواند گواهی‌نامه بگیرد از طرفی برخی از آقایان خواسته‌اند که این اتفاق بیفتد و به همین دلیل از مجلس و قوه قضائیه استعلام گرفتیم آنها باید نتایج این موضوع را به ستاد کل نیروهای مسلح ارجاع کنند و سپس این موضوع از طرف ستاد به ما ابلاغ شود در نتیجه ما منتظر تصمیم مجموعه قانون‌گذاری کشور هستیم.


پلیس حافظ اموال صاحبان مغازه‌های پلاسکو


وی با بیان اینکه پلیس حافظ اموال و اماکن مردم است، گفت:‌ پلاسکو در این باره موضوع ویژه‌ای است که ما با همکاری واحدهای صنفی و شهرداری تا زمانی که برای صاحبان پلاسکو مکان جدیدی تعیین شود از اموال آنها مراقبت می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب