دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 12:51

«منصور هادی» مشارکت در نشست ژنو را رد کرد

سخنگوی سازمان ملل در ژنو با بیان اینکه کنفرانس ژنو در مورد یمن نخستین گام در مذاکرات صلح یمن است، اعلام کرد طرف‌هایی که در کنفرانس ژنو مشارکت می‌کنند هنوز مشخص نشده‌اند. در همین حال یک دیپلمات یمنی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری مستعفی یمن از حضور در ژنو عذرخواهی کرده است.
کد خبر : 19400

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «روسیاالیوم»، «احمد فوزی» سخنگوی سازمان ملل در ژنو گفت: کنفرانس ژنو درباره یمن که قرار است 28 می جاری برگزار شود، نخستین گام در مذاکرات صلح یمن است.


«فوزی» افزود: هر طرف ذی‌ربط در بحران یمن شروطی را برای مشارکت در مذاکرات ژنو می‌گذارد اما هنوز طرف‌هایی که در این کنفرانس مشارکت خواهند کرد، مشخص نشده‌اند.


هم‌زمان با این اظهارات، «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان هنوز طرف‌هایی را که در کنفرانس ژنو مشارکت خواهند کرد، مشخص نکرده است.


وی افزود: فهرست نهایی دعوت‌شدگان به کنفرانس ژنو در حال تدوین است و «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل برای رهبران مذاکرات برنامه‌ریزی می‌کند.


در همین حال، روزنامه «الشرق‌الاوسط» گزارش کرد که دولت مستعفی به رهبری «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن از حضور در نشست ژنو عذرخواهی کرده است.


یک منبع دیپلمات در نیویورک در مصاحبه با «الشرق‌الاوسط» گفت: این دولت از تلاش‌ سازمان ملل استقبال و آمادگی خود را برای همکاری با آن اعلام می‌کند اما از حضور در این کنفرانس معذور است و علت این امر این است که حوثی‌ها (جنبش «انصارالله») و نیروهای حامی «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری اسبق یمن به اقدامات خود ادامه می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته