دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1396 - 09:08
سردار مهری خبر داد:

کاهش 18 درصدی تصادفات در تعطیلات عید فطر

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از کاهش 18درصدی تصادفات و جانباختگان در تعطیلات عید فطر خبر داد.
کد خبر : 193963

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تقی مهری درنخستین نشست تخصصی فصلی روسای پلیس راهور و مراسم رونمایی از سامانه موبایلی بازرسان نامحسوس ، افزود: یکی از طرح های مهم در این مقطع طرح ویژه نوروزی بود که در نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 5 هزار نفر به کمک پلیس راه آمده و نتیجه خوبی حاصل شد .
مهری افزود: در تعطیلات نوروز سه عامل اصلی عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ حدود 75 درصد از تصادفات را شامل میشد.
وی گفت: از دیگر طرح ها برقراری نظم و انضباط انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا بود که همکارانم بیشترین وقت را درمحل سخنرانی و همایشها برای کاندیداها صرف کردند.
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: با همکاری خوب تمام دستگاههای امدادی و خدماتی و اطلاع رسانی و توجه مردم با رعایت قوانین ومقررات در تعطیلات نوروز که البته شرایط جوی نیز متفاوت بود، شاهد کاهش حدود 10 درصدی جانباختگان بودیم.
به گفته وی از دیگر طرح های متمرکز که استان های همجوار تهران درگیر آن بودند مراسم ارتحال بود.
مهری از دیگر طرح های ترافیکی به ماه رمضان، روز قدس، نمازعید فطر و اجرای طرح ترافیکی تعطیلات عیدسعید فطر با همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی اشاره کرد و گفت: طرح عید سعید فطر با تعطیلات تابستانی هم زمان شده بود که هم اکنون نیز در حال اجرا است و در تعطیلات عید فطر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در راه مانده نداشته و به رغم افزایش سفر و خودرو، ترافیک بویژه در محورهای شمالی روان بود و مردم همکاری خوبی داشته و سفر خود را مدیریت کردند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: حدود 18 درصد نسبت به سال گذشته در چهار روز عید فطر کمتر شاهد تصادفات و جانباختگان بودیم.
مهری افزود: سال گذشته 15 تیر طرح تابستانه شروع شد اما امسال از اول تیرماه تا پایان شهریورماه این طرح ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب