دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 15:31

برپایی نماز جمعه در دانشگاه آزاد واحد نیشابور، برای نهمین سال متوالی

به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی و سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر برای نهمین سال متوالی و با حضور پرشور مردم شهید پرور، نماز جمعه شهر نیشابور در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.
کد خبر : 19396

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، امام جمعه نیشابور با ابراز خرسندی از اقامه نماز در محل دانشگاه آزاد اسلامی از کلیه دست اندرکاران به ویژه دانشگاه که در برگزاری نماز جمعه در جوار شهدای گمنام تلاش کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد و در خطبه نماز جمعه با تبریک روز پاسدار تصریح کرد: خدمات سپاه از اول انقلاب تاکنون و در عرصه‌های مختلف بر کسی پوشیده نیست.


حجت الاسلام مقری با توجه به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر که با عملیات بیت المقدس آغاز شد خود یک پیام داشت که در‌‌ همان سال امام و مسئولان به این نکته توجه داشتند، جنگ باصدام یک جنگ نیابتی بود و اکنون نیز در‌‌ همان راستا در منطقه دیده می‌شود که بقایای رژیم بعثی به اسم داعش در عراق و یمن و سوریه جنایات بزرگی را انجام می‌دهند.


وی با توجه به مذاکرات هسته‌ای افزود: بحث مذاکرات هسته‌ای بحث حزب و جریان مشخصی نیست و مشکلات کشور با اتحاد و همدلی و تبعیت از مقام معظم رهبری حل می‌شود و انرژی هسته‌ای بهانه دشمنان ایران است چرا که ما در اول انقلاب انرژی هسته‌ای نداشته‌ایم. آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور نیز با توجه به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق و نماد پیروزی و مقاومت ایستادگی ملت ایران دانست و گفت: مقاومت مردم خرمشهر حماسه‌ای از یاد نرفتنی است و این مردم با سلاح ایمان به مکتب، عشق و علاقه به میهن اسلامی مقاومت کرده و خرمشهر را آزاد کردند.








رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از شجره‌های طیبه انقلاب اسلامی است و یکی از نهادهای غیردولتی علمی و فرهنگی است که در نماز جمعه تهران در سال ۶۱ با تکبیر نمازگزاران و تائید و پشتیبانی حضرت امام (ره) فعالیت خود را آغاز کرد

دکتر جعفر سعیدی که در سالروز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار سخنرانی می‌کرد خطاب به نمازگزاران اظهار کرد: پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدا به امام حسین (ع) در راه صیانت از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده و رشادت‌ها و فداکاریهای آنان در ۸ سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و امروز نیز در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی و تولید علم و فناوری فعالانه حضور دارند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور جانبازان سرافراز ایران را سند زنده ایثارگری و ترجمان بی‌بدیل جانفشانی و فداکاری در راه حفظ ارزش‌های اسلامی خواند.


سعیدی سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از شجره‌های طیبه انقلاب اسلامی است و یکی از نهادهای غیردولتی علمی و فرهنگی است که در نماز جمعه تهران در سال ۶۱ با تکبیر نمازگزاران و تائید و پشتیبانی حضرت امام (ره) فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون این شجره طیبه مرزهای خارج از کشور را در هم نوردیده و اکنون شرایطی فراهم شده است که این دانشگاه با تقویت کیفی و بالابردن سطح پژوهش‌های کاربردی باعث افزایش سرعت توسعه جامعه شود.


وی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان نام برد و تصریح کرد: این دانشگاه سعی در ارتقاء کیفی و کمی امور علمی و پژوهشی خود متناسب با ارزش‌های اسلامی خواهد داشت و اکنون با گسترش زیرساخت‌های علمی و آموزشی، افزایش نرخ با سوادی و حضور در دورافتاده‌ترین مناطق کشور زمینه ساز بزرگ میان خرده فرهنگ‌ها شده است.


دکتر سعیدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نمونه موفق اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است و به سخنان دکتر روحانی رئیس جمهور که درباره دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد توجه می کند. وی در ادامه گزارشی از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برای نمازگزاران جمعه ارائه کرد.


در حاشیه اقامه نماز جمعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، غبارروبی مزار شهدای گمنام با حضور مردم و مسئولان مسابقه راهپیمایی برای نمازگزاران برگزار و نمایشگاه همدلی و همزبانی با همکاری ادارات و نهاد‌ها و ارگان‌های علمی و فرهنگی شهر برپاشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته