دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1396 - 16:36
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

زیرساخت‌ها برای آموزش استاندارد مهیا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد استاندارد‌های آموزشی مقطع پیش دبستان و ابتدایی فراهم می‌شود.
کد خبر : 193891

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از باشگاه خبرنگاران، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص وضعیت توانمندسازی‌ معلمان دوره ابتدایی و پیش دبستانی عنوان کرد: در حال ایجاد زیرساخت‌ها و استانداردهای‌ لازم برای فعالیت این گروه از معلمان هستیم.


وی ادامه داد: علاوه بر توانمند‌سازی معلمان باید فضای لازم برای این دوره تحصیلی فراهم باشد تا نتیجه مطلوب از روند آموزش حاصل شود.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: چارچوب لازم برای دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی شامل صلاحیت حرفه‌ای معلمان، اجرای برنامه‌های استاندارد متناسب با سن دانش‌آموزان، فضای مناسب و ارائه آموزش‌ها متناسب با فرهنگ هر منطقه است.


وی در مورد اینکه رتبه‌بندی برای مربیان و معلمان پیش‌ دبستان ایجاد خواهد شد یا خیر گفت: ابتدا باید استاندارد لازم برای رتبه‌بندی در نظر گرفته شود و پس از آن اگر لزومی به انجام این کار وجود داشت چنین فعالیتی در دستور کار قرار گیرد اما فعلا در حال ایجاد این استانداردها‌ هستیم.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حداقل استانداردها باید در نظام آموزشی ابتدایی و پیش‌دبستانی وجود داشته باشد یادآور شد: برنامه‌هایی متناسب با این هدف در دستور کار فعالیت قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته