دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی وزارت بهداشت:

مرگ‌و‌میر ناشی از تب کنگو کاهش یافته است

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: امسال میزان شیوع تب کریمه کنگو نسبت به سال‌های گذشته چندان تفاوتی نداشته و موارد مرگ و میر نیز به طور واضحی کاهش یافته است.
کد خبر : 193884

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، ایرج حریرچی درباره برنامه‌های وزارت بهداشت پیرامون کنترل بیماری تب کریمه کنگو، افزود: بیماری تب کریمه کنگو عمدتا پیشگیرانه است تا جایی که طی سال‌های متمادی با همکاری وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و سایر مراجع ذی ربط کنترل شده است.


وی ادامه داد: زمانی که کشتار دام به صورت بهداشتی انجام شود و گوشت آن به مدت کافی در مراحل پیش شرط قبل از عرضه نگهداری شود و از سویی آموزش‌های لازم نیز به افرادی که با دام سروکار دارند، ارائه شود بدون شک اقدامات پیشگیرانه حاصل خواهد شد.


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که ممکن است در کشور 80 میلیون نفری و با دامداری گسترده موارد اندکی پیش آید که البته امسال میزان شیوع این بیماری نسبت به سال‌های گذشته چندان تفاوتی نداشته و موارد مرگ و میر نیز به طور واضحی کاهش یافته است.


حریرچی یادآور شد: وزارت بهداشت آمارگیرهای لازم برای درمان بیماری را انجام داده و درمان کاملا رایگان را نیز در نظر گرفته، این درحالی است که بررسی‌های لازم و انجام آزمایش‌ها به طور دقیق روی مبتلایان صورت می‌گیرد.


وی خطاب به رسانه‌ها، افزود: اگر چه رسانه‌ها به تذکرات وزارت بهداشت در مورد پیشگیری هر بیماری توجه می‌کنند اما لازم است در مورد هر گونه انتخاب عناوین و اولویت گذاری‌ها نیز توجه کنند.


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: عمده کار وزارت بهداشت در مورد بیماری تب کریمه کنگو آگاه سازی صنعت دامداری و پیشگیری در آن است که باید به مردم این پیام را منتقل کنیم که گوشت را از مرکز بهداشتی خریداری و مدتی هم آن را در یخچال نگهداری کنند، اما متاسفانه شاهد بودیم که رسانه‌ها به ویژه در سال‌های اخیر بیش از اندازه لازم به این موضوع توجه کرده‌اند درحالی که بهتر آن بود که رسانه‌ها تمرکز خود را در پیشگیری از بیماری‌های مهم و سبک زندگی قرار دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته