دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1396 - 09:06
نائب رئیس فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با آنا

بهترین‌ها را به فرانسه می‌فرستیم/ امیدوارم مشکل کشتی هم مانند فوتبال حل شود

حمید بنی تمیم گفت: در حال حاضر در همه اوزان نفرات اول و دوم و حتی در بعضی از اوزان نفرات سوم هم به اردوی دعوت می‌شوند و شورای فنی در کنار کادر فنی شرایط همه ملی‌پوشان را در اردو می‌سنجد تا بهترین نفرات را عازم جهانی فرانسه کند.
کد خبر : 193854

حمید بنی‌تمیم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مسابقه انتخابی تیم ملی و عملکرد کشتی‌گیران جوان در این رقابت‌ گفت: «مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و در هر دو رشته اکثر نفرات با آمادگی کامل شرکت کردند. البته در رشته فرنگی بعضی از قهرمانان سابق در مسابقه انتخابی شرکت نکردند که حتما دلایلی برای عدم حضورشان داشتند. البته قبل از مسابقات جوانان امید زیادی برای حضور در تیم ملی نداشتند اما با تصمیمی که شورای فنی گرفت جوانانی که در انتخابی خودشان را نشان دادند شانس زیادی برای ملی‌پوش شدن دارند.»


وی ادامه داد: «در رشته فرنگی شورای فنی باید از کادر فنی تیم ملی حمایت کند و سرمربی تیم ملی نیاز است که به جوانان این رشته بیشتر بها دهد. تمام صاحب‌نظران اطلاع دارند که کشتی از رشته‌هایی است که باید شرایط بین المللی را هم درنظر داشته باشد. اولین شرط حضور در تیم ملی موفقیت در مسابقه انتخابی است که این گام را کشتی‌گیران محکم برداشتند. اما در مرحله دوم و در فاصله 40 روز به مسابقات جهانی باید همه نفرات رو سنجید. در حال حاضر در همه اوزان نفرات اول و دوم و حتی در بعضی از اوزان نفرات سوم هم به اردوی دعوت می‌شوند و شورای فنی در کنار کادر فنی شرایط همه ملی‌پوشان را در اردو می‌سنجد تا بهترین نفرات را عازم جهانی فرانسه کند.»


بنی‌تمیم در رابطه با ماجرای تعلیق فدراسیون کشتی از سوی کمیته جهانی المپیک بیان کرد: «رئیس فدراسیون در جریان مسابقات انتخابی در این مورد توضیحاتی دادند و هنوز کار اتفاق خاصی نیفتاد. اما در این مدت وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و معاون وزیر همه پیگیر این موضوع بودند و دنبال کار هستند تا مشکل کشتی هم مانند فوتبال از خطر تعلیق حل شود.»


نائب رئیس فدراسیون کشتی در مورد موافقت اتحادیه جهانی کشتی با حضور بانوان با لباس کلاسیک روی تشک کشتی گفت: «فیلا با استقبال کشورهای قابل توجهی در مورد حضور بانوان در کشتی مواجه بود که مشکل لباس داشتند و این مساله فقط مربوط به کشورهای مسلمان نبود. بعضی از کشورهای دیگر هم با دوبنده پوشیدن بانوان مشکل داشتند. این اتفاق می‌تواند برای ما نکته مثبتی باشد تا ما هم بتوانیم در این زمینه گام‌های مثبتی برداریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته