دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1396 - 16:41

جلسه محاکمه متهمان به سوءقصد به جان سیسی برگزار شد

دادگاه نظامی مصر جلسه محاکمه 292 نفر را به اتهام تشکیل 22 گروهک وابسته به گروه تروریستی داعش و اقدام برای ترور رئیس‌جمهوری مصر برگزار کرد.
کد خبر : 193559

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رورنامه عاجل چاپ عربستان، دادگاه نظامی مصر اعلام کرد تحقیقات درباره پرونده 292 متهم یک سال و نیم ادامه داشت و در این مدت 66 متهم جزئیات ساختار تشکیلاتی گروه ولایت سیناء را که وابسته به داعش است بیان کردند. آن‌ها همچنین تعداد اعضاء، منابع تامین مالی، تعداد و نام برخی از رهبران این گروه تروریستی را فاش کردند.


در این تحقیقات مشخص شد که گروه انصار بیت‌المقدس و کادر رهبری آن با ابوبکر بغدادی، رهبر داعش بیعت کرده و سپس نام خود را به ولایت سیناء تغییر داده بودند. آن‌ها در هدف قرار دادن برخی از مکان‌های امنیتی و مراکز ایست و بازرسی در مصر دست داشتند.


طبق اعترافات متهمان پرونده، نقشه ترور عبدالفتاح سیسی، رئبیس‌جمهوری مصر از سوی دو گروهک انجام شد. یکی از این گروهک‌ها که شامل چند تبعه مصری در پادشاهی عربستان می‌شد قصد داشتند سیسی را در خلال انجام مناسک حج و در زمانی که با محمد بن‌نایف، ولیعهد وقت سعودی راه می‌رفت در داخل مسجدالاحرام هدف قرار دهند. گروه دوم که شامل شش افسر پلیس مصری است قصد داشتند رئیس‌جمهوری مصر را در زمان عبور از خیابان برای بازدید از یک مقر افسران امنیتی مورد سوءقصد قرار دهند.


در این پرونده 151 متهم به‌صورت حضوری و 141 نفر دیگر به صورت غیابی محاکمه می‌شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته