دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1396 - 13:54
دکتر اسکندری:

وزیر علوم شخصا به بحث مجوز رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی ورود کند

رئیس سازمان چاپ، انتشارات و رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی خواست که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل نگاه کارشناسانه و دقیقی که به آموزش عالی دارد، شخصا به موضوع صدور مجوز رشته محل‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه ورود کند.
کد خبر : 193501

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایرنا، صالح اسکندری گفت: «دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه دقیق و کارشناسی به مباحث آموزش عالی دارند و بهتر می‌توانند مساله صدور مجوز رشته محل‌های کارشناسی ارشد که موضوع اختلاف میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم شده را حل کند.»


او به جلسه شب گذشته مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم اشاره کرد و افزود: «این جلسه برای بررسی و حل و فصل حذف دو هزار و 900 کد رشته محل دانشگاه آزاد برگزار شد که نتیجه بخش نبوده و هنوز مجوز دو هزار و 400 کد رشته محل تایید نشده است.»


اسکندری ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی تابع اسناد بالادستی و قوانین کشور است. با توجه به اینکه کد رشته محل‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارای مصوبه کمیسیون مجلس شورای اسلامی است، همواره در تعامل با وزارت علوم هستیم و از وزیر علوم می‌خواهیم که شخصا موضوع را حل کند».


به گفته او، برخوردهای سلیقه‌ای باعث سردرگمی 75 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شده و هزاران عضو هیات علمی را بیکار خواهد کرد.


اسکندری گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی، بخش قابل توجهی از بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد. در واحدهای خارجی دانشگاه آزاد از جمله امارات متحده عربی که گواهی‌نامه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده و لبنان که واحد استراتژیک به شمار می‌رود بخشی از کد رشته محل‌ها حذف شده و از وزیر علوم تقاضا داریم هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته