دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان سما در مشهد:

ابتکار معلمان و مدیران سما در جشنواره ملی مهارت تجلیل می‌‌شود/ گسترش فعالیت‌های کاربنیان

رئیس سازمان سما و معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال‌تحصیلی جدید از عملکرد و ابتکارات همه معلمان و مدیران مدارس سما در حوزه حرفه‌آموزی ارزشیابی و در جشنواره ملی مهارت‌آموزی در سما تجلیل می‌شود.
کد خبر : 193456

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مشهد، دکتر احمد زرهانی درجمع مدیران مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد و مدیران مدارس و مدیران گروه‌های آموزشی آموزشکده سما مشهد؛ راهبرد جدید سازمان سما را آموزش یک حرفه و مهارت به هر دانش‌آموز دانست و تاکید کرد: هر دانشجو باید علاوه بر آموزش‌های رسمی، یک شغل و مهارت هم یاد بگیرد و به منزله یک تکنسین ماهر وارد بازار کار شود.


نگاه دکتر ولایتی و دکتر نوریان به آموزش‌ها و حرفه‌ها و کارآفرینی از سوی مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما، عمیق و دقیق است

وی در همین راستا تاکید کرد: در سال‌ تحصیلی جدید از عملکرد و ابتکارات همه معلمان و مدیران مدارس سما در حوزه حرفه ‌آموزی ارزشیابی صورت می گیرد و در نهایت جشنواره ملی مهارت‌آموزی در سما برگزار و از طرح های برگزیده تجلیل می شود.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نگاه دکتر ولایتی و دکتر نوریان به آموزش‌ها و حرفه‌ها و کارآفرینی از سوی مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما، عمیق و دقیق است، اظهار کرد: آنان از فعالیت‌های کاربنیان در مدارس و تعلیم مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در آموزشکده های سما استقبال کردند به طوری که این فعالیت ها در سما توسعه و گسترش می یابد.


زرهانی پرورش قوه خلاقیت در مدارس را بهترین نکته در جذب دانش آموزان دانست و گفت: شناخت استعدادها و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان بایستی در اولویت تعلیم و تربیت قرار گیرد.


رئیس سازمان سما با استقبال از برنامه ها و فعالیت های سما مشهد در راستای کسب درآمد غیر شهریه ای بر تمرکززدایی و تفویض اختیار به واحدها تاکید کرد و گفت: هنگامی که کارها با مشورت انجام شود کاربردی تر بوده و ثمره بخش تر است.



انتقال رشته های کاردانی به سما


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی هم در این جلسه با بیان اینکه با سرمایه گذاری و حمایت، سما دارای افق روشنی است، اظهار کرد: به تدریج همه رشته های کاردانی به سازمان سما انتقال می یابد.


دکتر عباس شیخ الاسلامی با بیان اینکه در حوزه سمای استان و مشهد زیان ده نیستیم، این امر را ناشی از همکاری و همدلی مدیران در بخش های مختلف دانست و گفت: باید تلاش کنیم سما به عنوان بهترین مکان مهارت آموزی کشور تبدیل شده و مانند گذشته سما انتخاب اول همه خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان باشد.


وی بر توسعه سما بویژه در بخش دانش آموزی تاکید کرد و گفت: باید کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی در سما گسترش یابد که این موضوع تلاش و پشتکار همکاران و مدیران سما را می طلبد.


تراز مالی مدارس سما در سال 95 رشد چشمگیری داشته است


دکتر محمدرضا ناصری رئیس سما مشهد در ابتدای این جلسه در باره فعالیت ها و برنامه های اجرا شده سما مشهد گزارشی ارائه داد.


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد و دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان خراسان رضوی با بیان اینکه سما در استان خراسان رضوی دارای 8 مرکز آموزشی و فرهنگی ، 49 مدرسه سما ، 6 مدرسه حمایتی و 8 آموزشکده فنی و حرفه ای می باشد، افزود : تعداد 5644 دانش آموز و 7428 دانشجو در این مراکز تحصیل می کنند که 50 درصد آن در مشهد هستند.


ناصری تراز مالی مدارس سما مشهد در سال 95 را مثبت ارزیابی کرد و از سوددهی چشمگیر مدارس خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال 95 با کمک مدیران، 15 مدرسه سما در مشهد به مرحله سوددهی و خودکفایی رسیده اند و رشد چشمگیری نسبت به سال 94 داشتند که از دلایل این سوددهی می توان کاهش نیروهای معین مدارس، مدیریت کردن هزینه و درآمد در مدارس، عملیاتی کردن بودجه در مدارس، مجتمع سازی هزینه های مدارس، متمرکز سازی قراردادهای آموزشی و استفاده از بسته های حمایتی آموزش و پرورش را نام برد.


وی با اشاره به برنامه های سما در بخش آموزشکده اظهار کرد: ما در آموزشکده های سما با توجه به زیانی که در سال گذشته داشتیم با کمک دانشگاه دو کار را دنبال می کنیم؛ یکی توجه به منابع غیر شهریه ای در قالب قراردادهای آموزشی و دیگری تفاهم نامه آموزشی با دانشگاه است که امید است با اجرای این تفاهم نامه در فاز اول 50 درصد از دانشجویان کاردانی دانشگاه در رشته هایی که داریم به سما منتقل شوند.


در ادامه دکتر علوی رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد در باره فعالیت های این آموزشکده به بیان مطالبی پرداخت.


در این جلسه تعدادی از مدیران سما مشهد به بیان نظر و پیشنهاد خود در حوزه های مختلف از جمله، هویت‌بخشی به سما، بازاریابی، جذب معلمان با تجربه و ... پرداختند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته