دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نامه‌ای به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس؛

استادان دانشگاه آزاد: اعمال سلیقه مدیران وزارت علوم همه را نگران و سردرگم کرده است

کانون استادان دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار فراخواندن مجدد مسئولان وزارت علوم به این کمیسیون برای تمکین به قانون و تایید همه رشته‌محل‌های موجود بدون حذف حتی یک رشته به عنوان مطالبه‌ای جمعی شدند.
کد خبر : 193441

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا متن نامه کانون استادان دانشگاه آزاد اسلامی به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:


«برادر گرامی جناب آقای دکتر محمدمهدی زاهدی


مقام‌محترم ریاست کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی


با سلام‌‌ و احترام؛


هم‌چنان که استحضار دارید در جلسه سه‌شنبه ۱۳ تیرماه جاری که با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان محترم و اعضای‌کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم و معاونانش برگزار شد، مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی در پذیرش رشته‌محل های کارشناسی‌ارشد براساس سه حالت:


1.تصویب قطعی رشته


2.تصویب رشته پیش از اسفند ۱۳۹۴


3.داشتن مجوز یک بار پذیرش و دارا‌بودن دو استادیار تمام‌وقت و دو استادیار نیمه‌وقت؛


بتواند برای سال تحصیلی آینده پذیرش دانشجو داشته باشد. با تعجب و البته تاسف بسیار معاون محترم وزارت علوم بار دیگر‌ مصوب‌بودن رشته محل‌های این دانشگاه را تکذیب کرده است و تایید نهایی رشته‌ها را منوط به جلسه یا جلساتی دیگر در روزهای آینده دانسته است.


نکته تاسف‌آور اینجاست که اکنون علاوه بر خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بسیاری از جوانان عزیز داوطلب و خانواده‌های آنان هم‌ دچار سردرگمی و‌ نگرانی ناشی از اعمال سلیقه برخی مدیران وزارت علوم شده‌اند.


اگر از مصوبات و مقررات و مصاحبه‌های بیست روز گذشته با موضوع رشته‌محل‌های کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی نموداری فراهم شود روند تولید بیم و‌نگرانی برای اعضای هیات علمی و‌ کارکنان دانشگاه و هدر‌دادن فرصت مناسب برای انتخاب رشته داوطلبان و بدتر از همه القای حس دوگانگی و مخدوش‌شدن اصالت و اعتبار نهادهای قانونی و قانون‌گذار خروجی آن خواهد بود که قطعا هیچ ایرانی دلسوز و مسلمان به آن خشنود نیست.


از جناب‌عالی که به نام نماینده مردم شریف و رییس ‌کمیسیون آموزش مجلس و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این روند و روش را همیشه رصد فرموده‌اید انتظار و استدعا دارد با فراخواندن مسئولان محترم به‌ تمکین از قانون و پای‌بندی به مصوبات و مقررات، این نبرد روانی و فرسایشی و اعتماد سوز و مخرب را متوقف نمایند.


روشن است که صرف وقت گران‌بهای دستگاه‌های علمی و آموزشی و قانون‌گذاری در موضوعی چنین روشن و بدیهی، مغایر اهداف کلان اسناد بالادستی توسعه آموزش و پژوهش کشور و موجب توقف فعالیت‌ها و عقب گرد‌های بیهوده و‌ نهایتا دور‌شدن از اهداف عالی توسعه کشور است.


امید است با تمشیت امور از سوی جناب‌عالی و آن کمیسیون محترم این سردرگمی برساخته کج سلیقگی‌ها و‌ موقعیت‌نشناسی‌ها روی به سامان و حسن عاقبت نهد. کانون استادان دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از خانواده ۱۰۷۰۰۰ نفری هیات علمی و کارکنان توجه و‌ تعهد‌ و همراهی جناب عالی و آن کمیسیون محترم را ارج می‌نهد و امید است همه ما به سرنهادن بر آستان قانون مسیر اعتلای ایران اسلامی را متعهدانه دنبال کنیم و همه رشته‌محل‌های موجود بدون حذف ۱ رشته به عنوان مطالبه جمعی دارای مجوز و پذیرش باشند.


پیشاپیش از اهتمام دوباره و همت مجدانه حضرتعالی سپاسگزاریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته