دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1396 - 16:10
سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفت و گو با آنا؛

سرمربی تیم ملی فقط من هستم/ رستمی حرفه ای است و به مسابقات جهانی می رسد

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: وضعیت تیم وزنه برداری بحرانی نیست و ما در شرایط آرام تمرینات را پیگیری می‌کنیم.
کد خبر : 193436

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی وزنه برداری بعد از رای شورای فنی در مورد اختلاف کیانوش رستمی و انوشیروانی دچار حاشیه شد به طوری که بعد از رای اعضای شورای فنی مبنی بر تمرینات اختصاصی کیانوش رستمی، انوشیروانی ترجیح داد اردوی تیم ملی وزنه برداری را ترک کند چرا که معتقد بود جایگاه او به عنوان سرمربی با این تصمیم خدشه وارد شده است.


البته که شورای فنی بعد از این اتفاق برای نگه داشتن انوشیروانی تلاش زیادی کرد اما راه به جایی نبرد و شورای فنی هم هدایت تیم را به محسن بیروانوند سپرد تا تیم تحت نظارت وی خود را برای مسابقات جهانی آمریکا آماده کند، هر چند که بعد از این انتخاب بسیاری از اهالی وزنه برداری شروع به انتقاد کردند و این مربی را در شرایطی فعلی مناسب هدایت تیم ملی بزرگسالان نمی‌دانستند. با محسن بیروانوند سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری یک روز بعد از شروع اردوی تیم ملی به گفت و گو پرداختیم که به شرح زیر است:


* از روز شنبه اردوی تیم ملی آغاز شد. وضعیت وزنه‌بردران برای حضور در مسابقات جهانی چطور است؟


-در حال حاضر 16 وزنه‌بردار در اردوی تیم ملی حضور دارند. خدا را شکر جو آرامی در اردو برقرار است .البته چند وزنه بردار آسیب دیدگی کهنه‌ای دارند اما با این حال شرایط خوب است و فعلا مشکلی نداریم.


*برخی معتقدند تیم زمان زیادی از دست داده و با این شرایط رسیدن به آمادگی تا قبل از مسابقات جهانی سخت خواهد بود.


-نه این طور نیست. با توجه به اینکه میزبانی مسابقات جهانی تغییر کرد و به آمریکا سپرده شد این رقابت ها 7 الی 17 آذرماه برگزار می شود بنابراین ما چهار ماه و نه روز دیگر زمان داریم و مشکلی از این بابت نداریم.


*اما با این حال کارشناسان وزنه برداری معتقدند تنها 90 روز فرصت مفید تیم ملی برای رسیدن به آمادگی مطلوب است؟


-طبق محاسبات ما 114 روز وزنه‌برداران زمان برای تمرین دارند. به هر حال با توجه به اتفاقاتی که این چند روز افتاد تیم ملی تمریناتش را دیر شروع کرد.با این که اعضای شورای فنی که خودم من هم عضو آن هستم تلاش زیادی برای نگه داشتن انوشیروانی کردیم اما او راضی نشد و ما هم دیگر نمی توانستیم بیشتر از این زمان را از دست بدهیم. به هر حال فعلا در اردوی تیم ملی بهترین وزنه برداران حضور دارند و داشته های ما هم همین است که امیدوارم با همین تیم بهترین نتیجه را بگیریم.


*شما تجربه مربیگری در تیم ملی بزرگسالان را ندارید و عده ای هم نگران همین موضوع هستند.


-بله من تجربه مربیگری در تیم ملی بزرگسالان را ندارم اما یک و سال نیم به عنوان دستیار در کنار حسین توکلی بودم و به شرایط کاملا آگاه هستم. ولی مگر مربیان دیگر مانند توکلی و انوشیروانی از قبل تجربه حضور در تیم بزرگسالان را داشتند؟ توکلی وقتی هدایت تیم بزرگسالان را برعهده گرفت از تیم جوانان آمده بود و انوشیروانی هم همین شرایط را داشت. بنابراین از این نظر احساس نگرانی نمی‌کنم و امید دارم که بهترین نتیجه را در آمریکا بگیریم.


*اما هر دو مربی که نام بردید هدایت تیم جوانان را در کارنامه خود داشتند؟


- همانطور که گفتم من هم در کنار توکلی یک سال و نیم در تیم بزرگسالان بودم و تجربیات زیادی از کار کردن در کنار او به دست آوردم. ضمن اینکه در شرایط فعلی از بزرگان وزنه‌برداری و اعضای شورای فنی هم کمک می گیرم تا تیم بهترین شرایط را داشته باشد.


*قبول این مسئولیت ریسک بالایی داشت.


-اگر مسائل شخصی در میان باشد، هر مربی اول به نتیجه گیری فکر می‌کند و بعد انتخاب می‌کند اما من در این مورد به خودم فکر نکردم و تنها بحث منافع ملی در میان بود. تیم باید هرچه زودتر برنامه تمرینی‌اش را برگزار می‌کرد و در این جا هم تیم ملی و مسابقات پیش رو برای ما مهم بود.


*از کیانوش رستمی خبر دارید؟ تمریناتش با شما هماهنگ است؟


-در ارتباط هستیم و رابطه خوبی هم با یکدیگر داریم. او از چند روز پیش در تهران تمریناتش را شروع کرده و امیدوارم در این مدت بهترین تمرینات را داشته باشد و با آمادگی کامل در مسابقات جهانی حضور پیدا کند.


*باتوجه به تغییر در کادر فنی امکان بازگشت رستمی به اردوی تیم ملی نبود؟


-این تصمیم را شورای فنی گرفت و مطمئن باشید که درب تیم ملی همیشه بر روی بهترین وزنه بردار ایران باز خواهد بود و او هر زمانی که بخواهد می تواند برگردد. اما ما نگرانی از بابت رستمی نداریم چرا که او به قدری حرفه ای است و شرایط بدنی خودش را می شناسد که می تواند در این مدت به آمادگی خوبی برسد.


*اما شنیدم رستمی با توجه به عدم آمادگی قصد شرکت در مسابقات جهانی را ندارد.


-ما تمام مسائل را ارزیابی می‌کنیم و آنها را در نظر می‌گیریم. اگر از الان بگویم رستمی به مسابقات جهانی نمی‌رسد اغراق کردیم و عملکرد او را تحت تاثیر قرار داده‌ایم همانطور که گفتم 4 ماه زمان داریم و در این مدت نه تنها رستمی بلکه همه وزنه برداران می توانند بهترین تمرینات را داشته باشند. ضمن اینکه رستمی واقعا وزنه‌بردار حرفه ای است و بارها ثابت کرده در کمترین زمان به بهترین آمادگی می‌رسد. باید ببینیم روند تمرینات چطور پیش میرود و دراین شرایط تنها تمرکزمان بر روی تمرین کردن باشد.


*وضعیت جسمانی بهداد سلیمی چطور است. گویا همچنان زانویش درد می‌کند.


-متاسفانه آسیب دیدگی او همچنان برقرار است و هر زمانی که فشار تمرینات زیاد می شود زانویش متورم می شود و کار را برای او کمی سخت می کند اما با این حال تحمل میکند و تمریناتش را به صورت مداوم پیگیری می کند.


*محرومیت سعید علی‌حسینی قبل از مسابقات جهانی به اتمام می رسید چرا به اردوی تیم ملی وزنه برداری دعوت نشد.


- همانطور که گفتید محرومیت سعید علی حسینی دوم آبان ماه 96 و قبل از مسابقات جهانی به اتمام می رسد اما شرایط او به گونه ای است که از مراحل بعدی می تواند به اردوی تیم ملی وزنه برداری ملحق شود. در حال حاضر او درگیر آزمون دکترایش است و نمی تواند روزی دو مرتبه تحت فشار تمرین کند از همین روی تصمیم بر آن شد که او فعلا در این مرحله به اردوی تیم ملی دعوت نشود و در شرایط بهتری به ما ملحق شود. قطعا برای او برنامه خواهیم داشت او یکی از پتانسیل های وزنه برداری ایران است و در مراحل بعد می تواند برای ایران موفقیت به دست بیاورد.


*از شما نقل قولی شنیدیم مبنی بر اینکه سهراب مرادی هم می تواند جداگانه تمرین کند.


-من در مورد شخص خاصی صحبت نکردم. یک نفر از من پرسید که وزنه برداران دیگر هم می‌توانند شرایطی مانند کیانوش رستمی داشته باشند که من هم در جواب گفتم این تصمیم را شورای فنی می گیرد اما اگر وزنه برداری این نظر را داشته باشد مسئولیتش با خودش است و کادرفنی در مورد نتیجه که کسب می کند پاسخگو نخواهد بود.


*این روزها صحبت از این است که شما در ظاهر سرمربی تیم ملی وزنه برداری هستید اما در اصل این علی مرادی است که تیم را هدایت می‌کند.


-مرادی رئیس فدراسیون است و مشغول فعالیت‌های خودش است. من از تجربه بزرگان وزنه برداری برای برگزاری اردوهای باکیفیت استفاده می کنم اما سرمربی تیم من هستم و تصمیم گیرنده نهایی را هم خودم می گیرم. اگر در المپیک علی مرادی در کنار رستمی بود به دلیل شرایط آن موقع بود و مربی دیگری نبود که در کنار رستمی باشد و مرادی در آن زمان رستمی را همراهی کرد اما در شرایط فعلی همه تصمیمات را کادرفنی میگیرد و چیزی به عنوان سرمربی پوششی در فدراسیون نداریم.


*چقدر به مدال آوری در مسابقات جهانی امیدوار هستید؟


-وضعیت تیم وزنه برداری آنطور که در رسانه‌ها می گویند بحرانی نیست و ما در شرایط آرام تمرینات را پیگیری می‌کنیم. باید در گذر زمان ببینم شرایط چطور پیش می‌رود. من نمی‌توانم از حالا بگویم تیم 8 مدال می‌گیرند یا اینکه هیچ مدالی در این رقابتها کسب نمی کند ما امیدواریم که بهترین نتیجه را بگیریم و در این راه هم همه تلاش خودمان را می کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته