دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس مدیریت فوتبال در گفت وگو با آنا؛

زشت است که یک خارجی از ما پول بگیرد و به ایرانی‌ها توهین کند

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: شرایطی که در فوتبال ایران وجود دارد در دورافتاده‌ترین کشورهای اقیانوس آرام که به صورت جزیره‌ای هستند هم وجود ندارد. ضعف مدیریت نه تنها در فوتبال بیداد می کند بلکه در ورزش ما هم ضعف مدیریت وجود دارد.
کد خبر : 193420

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، ماجرای کارلوس کی‌روش و دعواهایش با اهالی فدراسیون تمامی ندارد و در آخرین درگیری که با علیرضا اسدی دبیرکل سابق فدراسیون داشت، فدراسیون با یک تصمیم عجیب اسدی را از این سمت برکنار کرد تا همه اهالی فوتبال نسبت به موضع فدراسیون در قبال کی‌روش انتقادهای زیادی داشته باشند.


امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد اتفاقات بوجود آمده میان کی‌روش و اسدی که باعث برکناری دبیرکل فدراسیون شد گفت: «اتفاقات بوجود آمده میان سرمربی تیم ملی با اهالی فدراسیون از ضعف مدیران گذشته و فعلی فدراسیون است. وقتی به مربیان تیم‌های ملی دنیا نگاه می‌کنیم هیچ مربی در دنیا نیست که اینقدر بیانیه دهد، اینقدر توهین و افترا بزند و همه این مسائل از ضعف فدراسیون فوتبال است. وقتی افرادی که در راس هرم فدراسیون قرار دارند با وظایف خودشان آشنا نباشند چنین مشکلی پیش می‌آید که سرمربی تیم هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد.»


وی ادامه داد: «این انتقادهایی که از کی‌روش صورت می‌گیرد ربطی به مسائل فنی این مربی ندارد. کی‌روش از نظر فنی یکی از بهترین‌ها است ولی از نظر شخصیتی فاصله زیادی با یک مربی درجه یک دنیا دارد. اگر انتقادی از کی‌روش صورت می‌گیرد به منزله زیرسوال بردن دانش فنی این مربی نیست و بلکه بخاطر عدم کنترل مسئولین فدراسیون روی کی‌روش است که باعث می‌شود او در مسائل کلان فوتبال ایران دخالت کند. کی‌روش سرمربی تیم ملی است وباید تیمش را از نظر فنی هدایت کند اما اینکه یک خارجی در کشور ما پول بگیرد و به ما توهین کند خیلی زشت است و باید این موضوع برای مسئولین فدراسیون مساله مهمی باشد و باید جلوی بی‌احترامی‌های کی‌روش را بگیرند که متاسفانه تاکنون فدراسیون با ضعفی که در کنترل کی‌روش داشته نتوانسته جلوی توهین‌های سرمربی تیم ملی را بگیرد.»


واعظ آشتیانی با انتقاد از عملکرد مسئولان فدارسیون در کنترل سرمربی تیم ملی بیان کرد: «شرایطی که در فوتبال ایران وجود دارد در دورافتاده‌ترین کشورهای اقیانوس آرام که به صورت جزیره‌ای هستند هم وجود ندارد. ضعف مدیریت نه تنها در فوتبال بیداد می کند بلکه در ورزش ما هم ضعف مدیریت وجود دارد. باید چرخه گردش مدیران صورت گیرد و مدیران جدید و جوانی پابه عرصه بگذارند و شاید به نوعی تحولی در عرصه مدیریت در فوتبال ایجاد کنند، ولی متاسفانه در سال‌های گذشته در مدیریت فوتبال ما نخبه‌کشی صورت گرفت.»


واعظ افزود: «مسئولان فدراسیون اعلام کردند که برکناری اسدی بر اساس برنامه از پیش تعیین شده بود و این تصمیم حدود سه ماه پیش گرفته شد. حال سوال من اینجاست که اگر واقعا این برنامه‌ریزی صورت گرفته بود آقایان نمی‌توانستند یک هفته قبل یا یک ماه بعد این برکناری را انجام دهند و باید دقیقا 24 ساعت بعد از جنجالی که کی‌روش به پا کرد این تغییر را انجام می‌دادند؟ اگر واقعا پشت پرده این برکناری هم چیزی وجود نداشت و به قول آقایان چند ماه قبل این تصمیم گرفته شده بود باز هم برکناری 24 ساعت بعد از جنگ کی‌روش و اسدی شائبه‌برانگیز است. اهالی فدراسیون که این تصمیمات را اتخاذ می‌کنند باید بدانند که یک روزی‌ این رفتارها هم در قبال آنها هم رخ می‌دهد و نفرات بعدی که باید از فدراسیون بروند خودشان هستند.»


وی در رابطه با قبول سمت مشاور عالی فدراسیون توسط اسدی اظهار داشت: «اسدی بعد از برکناری سکوت کرد و سریع یک پست مشاور عالی به او دادند. سکوت دو حالت دارد. اگر سکوت مقطعی باشد یعنی از وضع موجود رضایت دارد و اگر سکوت دائمی باشد یعنی مخالف وضع موجود است. ضمن اینکه من نظر دارم اگر کسی اعتراض دارد باید به صراحت بگوید. اسدی اگر مخالف وضع موجود است باید اعتراض خودش را اعلام کند و سکوت نکند. آقایان اعلام کردند که قرار است اسدی را به عنوان نماینده ایران به دادگاه CAS بفرستند اما این برنامه‌های ترفند‌های اهالی فدراسیون است.»


واعظ ادامه داد: «در جریان مناقشه ایران و عربستان هم آقایان خودشان را کنار کشیدند و اسدی را مسئول حل این موضوع کردند و در نهایت همه کوزه‌ها سر اسدی شکست و خودشان در سایه حضور داشتند. در حال حاضر هم می‌خواهند اسدی را وارد گود کنند تا بتوانند همه اتفاقات فدراسیون را گردن اسدی بیاندازند. اما اسدی باید تدبیر داشته باشد و در این مسائل ورود نکند و در فضای مدیریتی فدراسیون که هیچ چیز آن مشخص نیست ممکن است برای اسدی مشکل پیش بیاید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب