دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«زادبوم» با 10 دقیقه تغییر اکران می‌شود

ابوالحسن داودی از تغییرات فیلم سینمایی «زادبوم» برای اکران خبر داد.
کد خبر : 193414

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، پس از توقیف 10 ساله فیلم سینمایی «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داودی؛ در جلسه سه هفته گذشته و با اعلام غلامرضا فرجی؛ سخنگوی شورای صنفی پروانه نمایش به اکران رسید.


در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای شورای صنفی برگزار شد، قرار بر این شد که فیلم سینمایی «زادبوم» پس از پایان اکران فیلم سینمایی «اکسیدان» روی پرده سینماها برود.


بر اساس این خبر، در تماسی تلفنی با ابوالحسن داودی، کارگردان فیلم سینمایی «زادبوم» از صحت آن مطلع شدیم. وی در این خصوص و در مورد ممیزی برای این فیلم، توضیح داد: ارشاد برای اکران این فیلم اصلاحیه‌ای صادر نکرد اما من خودم تغییراتی در آن ایجاد کردم.


وی افزود: به این دلیل که ساخت این فیلم به 10 سال قبل برمی‌گردد، به خواست شخصی 10 دقیقه از آن را تغییر داده‌ و به‌روز کرده‌ام. همچنین 10 دقیقه از آن را باز به میل شخصی کوتاه کرده‌ام.



گفتنی است؛ فیلم سینمایی «زادبوم» در بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است که در همان دوره جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی، بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را دریافت کرد.


«زادبوم» دهمین ساخته ابوالحسن داودی است که 10 سال امکان نمایش عمومی پیدا نکرده است. این فیلم جز اولین آثاری است که در شورای بازبینی فیلم‌هاس توقیفی بررسی شد و اکنون بنا است که پس از فیلم سینمایی «اکسیدان» در گروه سینمایی زندگی اکران عمومی شود.


در این فیلم که فیلمبرداری آن در کشور آلمان، دوبی و ایران انجام شده است بازیگرانی چون عزت‌‌الله انتظامی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، اولریکه کارگوس، احمد کاوری، مهدی سلوکی، علی مردانه، رضا آحادی و... به ایفای نقش پرداخته اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب