دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1396 - 10:49

مخالفت سوریه با برگزاری انتخابات داخلی اسرائیل در جولان

وزارت امور خارجه سوریه مخالفت قاطع خود را با اقدام اسرائیل در انتخاب روستاهای جولان اشغالی برای برگزاری انتخابات موسوم به «شوراهای محلی» در سال 2018 اعلام کرد.
کد خبر : 193397

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه با تاکید بر اینکه منطقه جولان اشغالی بخشی لاینفکی از خاک سوریه است، با اقدام اسرائیل در انتخاب روستاهای این منطقه برای برگزاری انتخابات محلی در سال 2018 مخالفت کرد.


این وزارتخانه با ارسال دو نامه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت تاکید کرد: «اسرائیل خلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد درباره بحران در سوریه، هیچ‌گاه حمایت خود را از گروه‌های تروریستی مسلح مخفی نکرده، بلکه به‌تازگی به عمد تصمیمات جدیدی درباره برگزاری انتخابات موسوم به شوراهای محلی در روستاهای جولان اشغالی گرفته است.»


وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد اینگونه اقدامات اسرائیل با هدف محو شخصیت عربی منطقه انجام می‌شود. علاوه بر این، طبق بند پنجم از سند جولان، آن‌ها نباید در این منطقه چیزی را با عنوان «شوراهای محلی» به رسمیت بشناسند.


شورای امنیت در قطعنامه 497 خود که در دسامبر 1981 (دی 1360) با اجماع تصویب شد، تصمیم اسرائیل را در وضع قوانین اداری و حکومتی مربوط به خود در جولان اشغالی لغو و باطل اعلام کرد.


علاوه بر این، شورای امنیت در همین قطعنامه همه دستورات توافق شده در ژنو در سال 1949 را که مربوط به حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ می‌شود در اراضی اشغالی سوریه ساری و جاری اعلام کرد.


وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد تصمیمات اخیر اسرائیل نقض آشکار دیگری نسبت به منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی انسانی و توافقات ژنو درباره حمایت از غیرنظامیان است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته