دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 10:23

منابع آگاه در وزارت دفاع آمریکا: ایران در عملیات آزادسازی بیجی نقش دارد

مقامات دفاعی آمریکا مدعی شدند که ایران به منظور بازپس‌گیری شهر نفت‌خیز عراق از داعش وارد روند مبارزه با این گروه شده است.
کد خبر : 19339

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا، آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از چند مقام وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد: ایران همکاری خود در عملیات بازپس گیری شهر بیجی و آزادسازی آن از دست داعش را آغاز کرده است.


در بیانیه این مقامات در این‌باره آمده است: ایران تعداد با کمی از نیروهای نظامی خود از جمله چند نیروی نظامی متخصص در امر استفاده از سلاح‌های سنگین و توپخانه در این عملیات به حمایت از نیروی زمینی عراق برای پس گرفتن این شهر نفت‌خیز و پالایشگاه نفتی موجود در آن پرداخته است.


این بیانیه در حالی منتشر شده است که مقامات مذکور به دلیل اینکه اجازه انتشار این خبر را نداشته‌اند، خواسته‌اند نامشان فاش نشود.


آسوشیتدپرس در بخش دیگری از گزارش خود در این زمینه آورده است: نقش ایران در عملیات ارتش عراق علیه داعش پیش از این بارها از سوی ارتش آمریکا مورد اشاره قرار گرفته و روز جمعه نیز ارتش این کشور در بیانیه‌ای از نقش ایران در زمینه همکاری برای آزادسازی یکی از مسیرهای منتهی به پالایشگاه بیجی خبر داده بود.


این بیانیه در حالی منتشر شده است که آمریکا در عملیات بازپس گیری بیجی نقش بسیار محدودی دارد و تنها در زمینه حمله هوایی و شناسایی هوایی به ارتش عراق کمک می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب