دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1396 - 14:36
حداد عادل خبر داد

تشکیل شورای حوزوی برای پشتیبانی مبانی نظری تحول در علوم انسانی

جلسه 138 شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
کد خبر : 193232

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامعلی حداد عادل در این جلسه به تقویت ارتباط با حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: «خوشبختانه با اهتمام شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت ارتباط با حوزه‌های علمیه شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی، در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.»


او افزود: «همچنین شورای پشتیبان حوزوی برای بررسی و تبیین مبانی نظری تحول در علوم انسانی از منظر اسلام تشکیل شد و کار خود را آغاز کرده است.»


همچنین در این جلسه بررسی سرفصل­ آموزشی و برنامه درسی رشته حقوق انرژی، در مقطع کارشناسی ارشد در دستور کار قرار گرفت و دکتر سید فضل‌الله موسوی، رئیس کارگروه حقوق شورای تحول و ارتقای علوم انسانی به تشریح چرایی و لزوم راه­‌اندازی این رشته پرداخت.


در ادامه جلسه، دکتر ارشدی مدیر گروه حقوق انرژی پژوهشگاه انرژی و عضو کارگروه حقوق شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی در گزارشی روند تدوین این سرفصل­ درسی با توجه به محورهای چهارگانه اسلامی شدن علوم انسانی را تشریح کرد.


در این گزارش به فراگیر بودن این رشته و شمول آن بر رشته‌هایی مانند حقوق نفت و گاز و ... طرح برخی مباحث مانند انرژی­‌های تجدیدپذیر، ارتباط حقوق انرژی با منافع ملی کشور و ... اشاره شد.


در ادامه جلسه، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که مهمترین آن‌ها توجه به رویکرد آینده‌نگرانه در این زمینه، درنظر گرفتن ارتباط این رشته با سایر رشته‌­های حقوق و فناوری‌­های جدید، ارتباط این رشته درسی با برخی مباحث فقی در زمینه انفال، لزوم تدریس حقوق اداری ویژه سازمان­‌های مرتبط با انرژی و لزوم تدوین متون آموزشی مناسب در این زمینه بود.


پس از سخنان اعضا و نتیجه‌گیری مباحث مطرح شده مقرر شد این سرفصل­ پس از اعمال اصلاحات مجددا در شورا مطرح شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته