دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارتباطات خبر داد:

افزایش نظارت مردم با دسترسی آزاد به اطلاعات

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه با استفاده سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نظارت مردم را بر خودمان بالا می بریم گفت: این فرایند دموکراسی است.
کد خبر : 193217

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که صبح امروز در وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عامل نزدیک شدن مردم و حاکمیت است


وی باتشکر از وزیر قبلی و فعلی وزارت ارشاد و همچنین انتظامی و جهانگرد گفت: اگر بنا داریم دولت مردمی بماند باید پاسخگو باشد.این مقام مسوول یاد آور شد: لازم است حکومت و دولت با مردم صادق باشد، چرا که دولت امانت دار مردم است.


واعظی با تاکید بر اینکه اطلاعات باید به رفع فساد و شفافیت و تبعیض کمک کند،ادامه داد : لازم است اطلاعات ،رابط دو سویه بین دولت و مردم باشد و نباید از آن سوء استفاده شود.


وزیر ارتباطات به تشریح محدودیتهای انتشار و و دسترسی به اطلاعات اشاره کرد و گفت: در موضوع اطلاعات سه محدودیت داریم اول منافع عمومی، نظم عمومی و ‌امنیت ملی است .دوم حریم خصوصی افراد و اسناد تجاری شرکت هاو سوم اطلاعاتی است که در فرایند تصمیم گیری های مهم، مطرح است.


وی با اشاره به اینکه اکنون 140کشور این قوانین را دارند و 90 کشور تلاش می کنند این قوانین را اجرا کنند افزود: زیرساختهایی که این وزارتخانه ایجاد کرده است این امکان را در سرتاسر کشور و مناطق محروم برای استفاده از این سامانه می دهد.


واعظی با بیان اینکه رونمایی از دولت الکترونیک تا حدود سه تاچهار هفته آینده انجام می شود.افزود: دولت الکترونیک در رفع فساد و شفافیت موثر است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهمیت فرهنگسازی و آموزش تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگسازی باعث می شود تادستگاههای مختلف مقاومت نشان ندهند و ضرورت فرهنگسازی برای مردم موجب می شود که به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند و از چه اطلاعاتی استفاده کنند.


وی در پایان تصریح کرد: این رونمایی عامل نزدیک شدن مردم و حاکمیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته