افزایش ارزش اقتصادی بنگاه ها در پناه بِرند

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات نقش برند را در توسعۀ اقتصادی با اهمیت توصیف کرد.

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی در نشست «نقشۀ راه توسعه برند» که با حضور مدیران بنگاه‌­های منتخب جشنواره برند برتر سال 95 بخش خصوصی در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، با اشاره به این موضوع، گفت: بر اساس مصوبۀ هیات وزیران، موضوعات مرتبط با برند از جمله توسعه و ترویج فرهنگ نام­نشان تجاری و نیز انتخاب برندهای برتر از تکالیف قانونی سازمان توسعه تجارت بوده و در همین راستا برنامه­ها و اقدامات مؤثری تعریف شده است.


معاون سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر ضرورت نقش‌­آفرینی بیشتر بخش‌خصوصی در کنار دولت برای مدیریت، توسعه و ترویج برند اظهارکرد: در برنامه­های سازمان، تدوین راهبرد یک ساله و پنج سالۀ نقشۀ راه برند در دستور کار بوده و اقداماتی نیز با کمک نخبگان و اساتید دانشگاهی صورت گرفته است و امیدواریم تکالیفی که بر عهدۀ سازمان است با کمک و مشارکت بخش خصوصی به بهترین وجه صورت پذیرد و بخش خصوصی از این اقدامات منتفع شود.


وی افزود: یکی از تکالیف قانونی سازمان توسعه تجارت ایران انتخاب برند برتر است که در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در نظر داریم جشنوارۀ برند برتر امسال را متفاوت از سال گذشته و در سطح بالاتری برگزار کنیم. همچنین ترویج و توسعه برند از وظایف دیگری است که در این راستا نیز ضمن تعریف کارگاه­‌های آموزشی در سطح بنگاه‌­های استان­‌ها، در بسته حمایتی سال جاری نیز برای ثبتنام ­نشان‌­های تجاری محصولات و بنگاه‌­های داخلی در بازارهای هدف، منابعی تخصیص داده شده است.


مودودی تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در تدوین نقشۀ راه برند برای پنج سال آینده می‌توان به ایجاد، مدیریت و ارتقای برند Made in Iran در بازارهای داخلی و خارجی، کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور مدیریت سیستماتیک برند در بنگاه‌های کشور با استفاده از تجارب موفق بین‌المللی، ایجاد نظام رتبه‌بندی قابل اتکا و مرجع در زمینۀ ارزیابی برند بنگاه‌ها و دعوت از متخصصین برند در سطح بین‌­المللی و برگزاری دوره­‌های آموزشی اشاره کرد.


معاون توسعه صادرات کالا و خدمات در پایان با تبیین اهمیت ایجاد انجمن ملی برند در کشور و تأثیر مشارکت مستقیم بخش‌خصوصی در بحث برندینگ گفت: بخش‌خصوصی به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی سازمان، نقش کلیدی در توسعه و تقویت نام­نشان تجاری کشور داشته و در همین راستا تا زمان شکل‌­گیری کامل انجمن ملی برندهای برتر ایران، سازمان توسعه تجارت، اتاقی را به این انجمن نوپا اختصاص داده تا برنامه‌­های برند به‌صورت مشترک با اعضای این انجمن تعقیب شود و از منتخبان بخش‌خصوصی انتظار می‌رود، انجمن برند را به عنوان انجمنی فاخر و در کلاس ملی معرفی کرده و مهم‌ترین مشاور دولت در توسعه برنامه­‌های اقتصادی و تجاری باشند.


گفتنی است، سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان تنها مرجع قانونی انتخاب و معرفی برترین برندهای کشور از سال گذشته اقدام به معرفی برترین­‌های این عرصه در 23 گروه کالایی محصولات بادوام و تند مصرف کرده و 18 بنگاه بخش‌خصوصی در نهایت با رأی مردم و تحلیل علمی حائز رتبه برتر شده و تندیس برنزین این جشنواره را دریافت کردند و قرار است در سال جاری تعداد گروه­‌های مورد ارزیابی به 50 گروه کالایی اضافه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب
رسپینا