دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1396 - 11:06
عضو شورای فنی کشتی آزاد در گفت وگو با آنا؛

یزدانی جای اما‌ و اگری باقی نگذاشت/ مصدومیت رحیمی باید تایید شود

ابراهیم جوادی گفت: حسن یزدانی با کشتی‌های خوبی که گرفت جای اما و اگری را باقی نگذاشت و قطعا یکی از ملی پوشان ایران در مسابقات جهانی پاریس است.
کد خبر : 193136

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی‌ آزاد با حضور اکثر کشتی‌گیران جوان و قهرمانان این رشته در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد. این رقابت‌ها با نتایج غیر قابل پیش بینی‌ به پایان می‌رسید که می‌توان به شکست کمیل قاسمی و مسعود اسماعیل‌پور اشاره کرد.


ابراهیم جوادی عضو شورای فنی کشتی آزاد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد سطح کیفی مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته کشتی آزاد گفت: «مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و کشتی‌گیران جوانی که در این رقابت شرکت کردند موفق شدند از سد کشتی گیران باتجربه بگذرند. اتفاقات زیادی در این رقابت‌ها افتاد که برای ما قابل پیش بینی نبود. شکست قاسمی و اسماعیل‌پور نشان دهنده این است که جوانان با قدرت زیادی وارد مسابقات شدند و می‌خواهند آینده کشتی را بیمه کنند.»


وی در رابطه با نظر شورای فنی در مورد انتخاب کشتی‌گیران اصلی برای حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه بیان کرد: «شورای فنی با دقت همه کشتی‌ها را زیرنظر داشت و سطح آمادگی همه کشتی‌گیران را سنجید. مسابقه انتخابی تیم ملی در همه جای دنیا مرسوم است و در ایران متاسفانه چند سالی این رقابت برگزار نشد ولی امسال این مسابقه را برگزار کردیم و همه نفراتی که در این پیکار‌ها به مقام اول رسیدند شانس زیادی برای ملی‌پوش شدن دارند. شورای فنی قرار است جلسه‌ای در همین رابطه داشته باشد تا در مورد انتخاب نفرات اصلی تصمیم‌گیری کند.»


جوادی در خصوص غیبت برخی از کشتی گیران در مسابقه انتخابی بخاطر آسیب دیدگی گفت: «همیشه در مسابقات انتخابی بعضی از کشتی‌گیران بخاطر اینکه شرکت نکنند بهانه آسیب دیدگی می‌آورند. اما امسال فدراسیون نفراتی را که به دلیل آسیب دیدگی در انتخابی شرکت نکردند را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا صحت درستی ادعای آنها تایید شود.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد در خصوص تغییر در ترکیب تیم ملی بعد از رقابت‌های المپیک افزود: «همه کشورها بعد از رقابت‌های المپیک تغییرات زیادی در ترکیب تیم ملی خودشان ایجاد می‌کنند. ما هم در سال بعد از المپیک قرار داریم و باید برای موفقیت در المپیک 2020 توکیو به جوانان بهای بیشتری دهیم تا آنها بتوانند در 3 سال آینده خودشان را ثابت کنند.»


جوادی در مورد کشتی‌های حسن یزدانی در مسابقه انتخابی گفت: «یزدانی با آمادگی کاملی در مسابقات حضور پیدا کرد و جای هیچ اما واگری را باقی نگذاشت. به احتمال زیاد تنها کشتی‌گیری که قطعا در تیم ملی حضور دارد حسن یزدانی است.»


وی در رابطه با غیبت حسن رحیمی در مسابقه انتخابی افزود: «رحیمی قبل از مسابقات بدلیل آسیب دیدگی اعلام کرد که در انتخابی شرکت نمی‌کند اما باید میزان آسیب دیدگی او زیرنظر کمیته پزشکی فدراسیون مورد تایید قرار بگیرد و در این صورت در مورد او تصمیم گیری می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته