دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1396 - 10:06
عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت وگو با آنا؛

وقت نداریم به بازنده‌ها فرصت دوباره بدهیم/ سوریان، نوروزی و عبدولی جایی در تیم ملی ندارند

بهرام مشتاقی گفت: به دلیل اینکه تا مسابقات جهانی پاریس زمان زیادی نمانده‌است  نمی‌توانیم به  نفراتی که مسابقات را باختند  فرصت دوباره بدهیم .
کد خبر : 193105

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد و در حالی که این رقابت‌ها در غیاب قهرمانان کشتی فرنگی ایران برگزار شد جوانان جویای نام توانستند خودشان را به کادر فنی تیم ملی تحمیل کنند و با پیروزی در این مسابقات شانس بالایی برای ملی‌پوش شدن داشته باشند.


بهرام مشتاقی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد سطح کیفی مسابقات انتخابی تیم ملی و درخشش کشتی‌گیران جوان در این رقابت‌ها گفت: «ما در سال بعد ار المپیک قرار داریم و اکثر کشورهای دنیا در سال بعد از المپیک پوست اندازی می‌کنند. ما هم در کشتی فرنگی باید دنبال پوست اندازی باشیم تا بتوانیم برای المپیک 2020 برنامه ریزی داشته باشیم. در مسابقات دو روز گذشته تقریبا تمام قهرمانان کشتی فرنگی بخاطر بازنشستگی و استراحت یا دلایل دیگر در مسابقات انتخابی شرکت نکردند و در غیاب آنها هم سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود، گرچه اگر قهرمانان ما حضور داشتند سطح کیفی مسابقات به مراتب بالاتر می‌رفت.»


وی ادامه داد: «نفراتی که در مسابقه انتخابی شرکت کردند کشتی‌گیران کم‌تجربه‌ای نبودند و در تورنمنت‌های مختلف بین المللی شرکت کرده بودند. ظرفیت کشتی فرنگی ایران همین نفراتی بود که در انتخابی شرکت کردند و ما به غیر از این کشتی‌گیران دیگر چهره‌ شاخصی در کشتی فرنگی نداریم. این نفرات سرمایه‌های کشتی فرنگی ما هستند و امیدوارم بتوانیم از این سرمایه‌ها به خوبی استفاده کنیم.»


مشتاقی در خصوص این مساله که نفرات برتر مسابقه انتخابی نفرات اصلی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانیهستند گفت: «با انجام مسابقات دو روز گذشته اسکلت اصلی تیم ملی مشخص شد. در حال حاضر همه نفراتی که به عنوان اول و دوم رقابت انتخابی رسیدند به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. این کشتی‌گیران باید 3 مرحله اردو را در 45 روز پشت سربگذارند و سرمربی تیم ملی بعد از هر مرحله در مورد وضعیت آمادگی کشتی‌گیران به شورای فنی گزارش دهد. نفرات اصلی تیم ملی هم 15 روز قبل از رقابت‌های جهانی پاریس معرفی می‌شوند.»


وی افزود: «در این مسابقات قهرمانانی بودند که کشتی‌های خوبی گرفتند ولی کشتی را به حریف خودشان واگذار کردند اما به دلیل اینکه وقت نداریم و تا مسابقات جهانی پاریس زمان زیادی نمانده‌است نمی‌توانیم به نفراتی که مسابقات را باختند فرصت مجدد بدهیم. ما مسابقات مهمی را پیش رو داریم و باید با آماده‌ترین کشتی‌گیران خودمان راهی پاریس و جاکارتا شویم.»


عضو شورای فنی در مورد غیبت قهرمانان کشتی فرنگی در مسابقه انتخابی و حضور نداشتن آنها در تیم ملی گفت: «قطعا کشتی‌گیران عنوان‌دار ما مانند سوریان، رضایی، نوروزی و عبدولی که در مسابقه انتخابی شرکت نکردند در مسابقات پیش رو جایی در تیم ملی ندارند و باید منتظر مسابقات انتخابی بعدی باشند که اگر قصد ادامه کشتی داشتند می‌توانند در انتخابی شرکت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته