دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1396 - 09:09

جزئیات توافق‌ آتش‌بس در سوریه

آمریکا، اردن و روسیه روز گذشته (جمعه) بر آتش بس و کاهش تنش در جنوب‌غربی سوریه به توافق دست یافتند و آمریکا متعهد شد نخستین اقدامات در دولت ترامپ در راستای تحقق صلح در سوریه انجام شود.
کد خبر : 193067

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، توافق آتش‌بس و کاهش تنش در جنوب‌غربی سوریه که میان آمریکا، اردن و روسیه به دست آمده است، از ظهر روز یکشنبه (به وقت دمشق) اجرایی خواهد شد.


این توافق بعد از نشست میان دونالد ترامپ و سرگئی لاوروف، روسای‌جمهوری آمریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه بیست در شهر هامبورگ آلمان اعلام شد.


رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «منطقه‌ای که شامل توافق آتش‌بس می‌شود بر امنیت اردن تاثیر می‌گذارد و گره کور درگیری‌های سوریه بوده است.»


وی افزود: «معتقدم این، نخستین سیگنالی است که نشان می‌دهد آمریکا و روسیه در حد توان خود در حال کار در سوریه هستند و نتیجه آن، مذاکراتی بس طولانی در زمینه مناطق دیگر سوریه است که می‌توانیم درباره کاهش تنش در آنجا رایزنی کنیم.»


سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این‌باره گفت این توافق شامل تامین سلامت ارسال کمک‌های بشردوستانه و ایجاد ارتباطات میان مخالفان سوری در منطقه و مرکز نظارت بر آتش‌بس در اردن است.


به‌نظر می‌رسد توافق درباره سوریه، نخستین موفقیت دیپلماتیک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین دیدارش با پوتین است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته