دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 09:53
رئیس شورای شهر تهران درگفت‌وگو با آنا:

معلوم نیست نمایشگاه بعدی کتاب در شهر آفتاب برگزار شود

رئیس شورای شهر تهران از تکمیل پروژه شهر آفتاب تا پایان تابستان امسال خبر داد و گفت: فقط 35 هزار متر از این پروژه تکمیل می‌شود و مساحت باقی مانده باید توسط بخش خصوصی ساخته شود و معلوم نیست نمایشگاه بعدی کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.
کد خبر : 19298

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، افزود: از کل مساحت 120 هزار متری این پروژه فقط 35 هزارمتر از آن به اضافه همه زیرساخت‌های آن از جمله خیابان‌کشی‌ها و آب و برق و فاضلاب به طور کامل تکمیل خواهد شد.


وی اعلام کرد که شورای شهر تهران آمادگی کامل دارد تا تکمیل مساحت باقی‌مانده از پروژه شهر آفتاب را در اختیار بخش خصوصی بگذارد و اکنون ساخت یکی از واحدهای تجاری - اداری آن آغاز شده و ساخت دو هتل و بخش‌های دیگر را بخش خصوصی باید شروع کند.


این بهشت‌نشین تصریح کرد: اعتباری که شهرداری تهران برای ساخت پروژه شهر آفتاب صرف کرد آغازی شد تا دیگران هم برای تکمیل این پروژه وارد کار شوند.


به گفته چمران اما نمایشگاه کتاب از آنجا که به 90 هزار متر مربع زیربنا نیاز دارد ممکن است در سه سالنی که در شهر آفتاب تکمیل شده است جای نگیرد و طبق بررسی‌های انجام شده با ناشران و وزارت ارشاد، پیشنهاد داده‌ایم که در باغ کتاب که وسعت بیشتری دارد برگزار شود.


رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: معلوم نیست شهر آفتاب به عنوان گزینه‌ای برای برگزاری نمایشگاه کتاب در سال آینده انتخاب شود اما در کل در حال بررسی بیشتر برای یافتن مکانی مناسب برای نمایشگاه کتاب هستیم. باید دید کدام مکان به صرفه‌تر بوده و کارایی بیشتری دارد.


به گزارش آنا، پروژه مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد امام خمینی (ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام(ره) در مسیر اتوبان تهران - قم واقع شده است. این پروژه با هدف انتقال مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران و ایجاد یکسری خدمات تفریحی برای شهروندان تهرانی در آن ایجاد شده است.


گفتنی است، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب از علی جنتی وزیر ارشاد خواست، سال آینده نمایشگاه کتاب تهران در باغ کتاب برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته