دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1394 - 12:25

برگزاری نماز جمعه در دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه برای ششمین سال متوالی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تربت حیدریه گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ مهدویت در ایران اسلامی و جهان تشیع پابرجا باشد، باید خرافات را از مهدویت دور و جامعه را به اخلاق، رشد فکری و اندیشه اسلامی مجهز کنیم.
کد خبر : 19296

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، طرح ماندگار آیین عبادی سیاسی نماز جمعه برای ششمین سال متوالی به مناسبت سی و سومین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه و همزمان با میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار، میلاد حضرت عباس (ع) و روز جانباز و نیز سالگرد تدفین پیکر مطهر پنج شهید گمنام و آزادسازی خرمشهر، در جوار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه برگزار شد.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه تربت حیدریه در خطبه‌های نماز جمعه تربت حیدریه با توجه به تحولات اخیر در خاورمیانه افزود: برخی شیوخ عرب جنگ نیابتی جبهه استکبار را در منطقه به وجود آورده‌اند.


حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار گفت: جنایات و جهالت مدرن امروز آل سعود در منطقه به سرکردگی آمریکا علیه مسلمان انجام می‌شود.


وی اظهار کرد: آل سعود و همپیمانانشان درصدد هستند این جنگ‌ها را به مرزهای جمهوری اسلامی کشانده و باعث ناامنی شوند که قطعا با جواب محکم نیروهای نظامی ایران مواجه خواهند شد.


خطیب جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: ملت ایران برای دفاع از آرمانهای امام و شهدا به مکتب و اندیشه حسینی نیازمند است و با این مکتب می‌تواند سیر تکاملی خود را تا رسیدن به قله نهایی بپیماید.


شریعتی تبار همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: انقلاب اسلامی با مکتب حضرت امام حسین (ع) شکل گرفته و در برابر تمام زیاده خواهی استکبار ایستادگی می‌کند.


وی ادامه داد: اعیاد شعبانیه که با عید سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت امام سجاد (ع) آغاز شده با فرهنگ مهدویت پیوند مبارک ایجاد کرده است.


وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم فرهنگ مهدویت در ایران اسلامی و جهان تشیع پابرجا باشد باید خرافات را از مهدویت دور و جامعه را به اخلاق، رشد فکری و اندیشه اسلامی مجهز کنیم.


رئیس دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه هم در این آیین اظهار کرد: استقبال گسترده و کم‌نظیر دانشگاهیان، دانشجویان و مردم شریف و متدین و ولایتمدار از این حرکت عظیم فرهنگی، مسئولان را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم بیش‌ازپیش مصمم کرد تا با بسیج حداکثری امکانات و بهره‌گیری از تمام توانمندی‌های دانشگاه در اعتلای این فریضه الهی ‌‌نهایت تلاش خود را معطوف دارند.


محمدعلی علیزاده در ادامه دستاورد‌ها و موفقیت‌های دانشگاه آزاداسلامی و واحدتربت حیدریه را به اطلاع نمازگزاران رساند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته