دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با آنا

کی‌روش بداند صعود به جام جهانی هنر نیست/ سرمربی تیم ملی باید زیر نظر اسدی کار کند/ او پیراهن تیم ملی را گرو گرفته

داریوش مصطفوی گفت: کی‌روش در زمان کفاشیان اختیاراتی گرفت که الان به خودش اجازه می‌دهد به همه اهالی ورزش ایران توهین کند و باید جلوی این توهین‌ها گرفته شود.
کد خبر : 192950

امیرحسین فلاح، گروه ورزشی- کارلوس کی‌روش بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی و در حالی که برنامه‌های تیم ملی را به مسئولان فدراسیون فوتبال داد برای استراحت به پرتغال رفت. کی‌روش که همیشه در سفرش به خارج کشور با مصاحبه‌های تندش علیه مسئولان فدراسیون حاشیه‌های زیادی را به همراه می‌آورد در تازه‌ترین اظهارنظرش در مورد علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون او را جادوگر خواند و اعلام کرد که این فرد باید از سمت دبیرکل فدراسیون اخراج شود.


درگیری اسدی و کی‌روش که در سال گذشته به اوجش رسید در یکسال گذشته به دلیل سکوت دو طرف کمی فروکش کرد اما با صحبت‌های جدید کی‌روش، اسدی هم سکوتش را شکست و با مصاحبه‌های تندی که علیه سرمربی تیم ملی انجام داد تهدید کرد که اگر لازم باشد فایل صوتی که کی‌روش در آن به وزیر ورزش و ملت ایران توهین کرد را منتشر می‌کند.


داریوش مصطفوی رئیس سابق فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، توضیحاتی را در مورد درگیری دوباره کی‌روش و اسدی انجام داده است.


کی‌روش شروع کننده همه دعواهای فوتبال


وی در ابتدا گفت: ورزش جای عمل است و جای سخنرانی نیست. کسانی که در ورزش با عمل خودشان توانایی‌های خودشان را نشان می‌دهند، به دیگران را توهین نمی‌کنند و چه برسد توهین به شخص اول ورزش ایران. در ممالک دموکراتیک هر شخصی آزاد است در کمال احترام به دیگران در مورد مسائل پیرامونش نقد سازنده داشته باشد نه اینکه بخواهد به افراد توهین کند. این روزها همه دعواها از سوی کی‌روش شروع می‌شود و سرمربی تیم ملی شروع کننده همه جنگ و جدل‌های فوتبال است. اگر به رزومه کی‌روش نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در ایران با اکثر افراد فوتبالی درگیری شده و در همه جدل‌ها هم شروع کننده دعوا خودش بوده‌است.


تاج که در این سال‌ها سعی کرد آرامش خاصی به فوتبال بدهد باید در این زمینه هم کارهایی صورت دهد و به کی‌روش بفهماند که سلسله مراتب در فدراسیون به چه صورت است و او باید زیرنظر دبیرکل فدراسیون کار کند

کفاشیان اجازه داد کی‌روش هر توهینی دوست دارد بکند


مصطفوی ادامه داد: تاج سعی کرد در مدت زمانی که سکان هدایت فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفت آرامش را به فوتبال بازگرداند و در همین راستاها کارهای زیادی هم انجام داد و نظم خاصی در فدراسیون برقرار کرد و وظیفه هر فرد را در حوزه کاری‌اش مشخص کرد. آرامش که در زمان کفاشیان در فوتبال ایران وجود نداشت کی‌روش هم در زمان ریاست کفاشیان به خودش اجازه داد تا هر چه دلش می‌خواهد در فوتبال ایران بگوید و به هر کسی که دوست دارد توهین کند. کفاشیان هر اختیاری که کی‌روش می‌خواست به او داد و باعث شد این روزها چنین حرکاتی از سرمربی تیم ملی سرزند. تاج که در این سال‌ها سعی کرد آرامش خاصی به فوتبال بدهد باید در این زمینه هم کارهایی صورت دهد و به کی‌روش بفهماند که سلسله مراتب در فدراسیون به چه صورت است و او باید زیرنظر دبیرکل فدراسیون کار کند.


کی‌روش باید زیرنظر اسدی کار کند


رئیس سابق فدراسیون فوتبال افزود: «در همه جای دنیا دبیرکل فدراسیون فنی‌ترین شخصیت آن فدراسیون است و تمام کارهای فوتبال آن کشور باید زیرنظر دبیرکل فدراسیون صورت گیرد. در ایران هم آقای اسدی دبیرکل فدراسیون هستند و کلیه امور فوتبال ایران باید زیرنظر اسدی صورت گیرد. حتی کی‌روش که به خودش اجازه می‌دهد چنین صحبت‌هایی را در مورد اسدی مطرح کند باید زیرنظر دبیرکل کار کند. من نمی‌دانم کجای دنیا یک فرد به مقام مافوقش چنین توهین‌هایی می‌کند.»



کی‌روش نباید از سکوت اسدی سوءاستفاده کند


وی ادامه داد: «اسدی باید در صحبت‌هایی که با تاج انجام می‌دهد طبق چارت فیفا عمل کند. طبق قانون فیفا سرمربی تیم ملی باید زیرنظر دبیرکل فدراسیون کار کند و تاج باید کی‌روش را ملزم به رعایت قوانین فیفا کند. من شخصیت اسدی را می‌شناسم و کلماتی که کی‌روش در مورد او بکار برد خیلی باشخصیتش فاصله دارد. اسدی یک انسان تحصیلکرده است که در تیم ملی فوتبال هم بازی کرده‌است و اگر سکوت می‌کند و حرفی نمی‌زند بخاطر منافع تیم ملی است. کی‌روش نباید از سکوت اسدی سوءاستفاده کند و هر چیزی که دلش می‌خواهد را بر زبان بیاورد.»


صعود به جام جهانی هنر نیست


مدیر عامل سابق پرسپولیس افزود:«کی‌روش الان افتخار می‌کند که تیم ملی در رده 23 دنیا قرار گرفت اما باید بداند که فوتبال ایران رده‌های پایین تر از این را هم تجربه کرده‌است. کی‌روش تیم ملی را به جام جهانی برد اما صعود به جام جهانی الان هنر نیست. در حالی که صعود به جام جهانی 98 هنر بود که 40 میلیون انسان را به خیابان‌ها کشاند. در حال حاضر صعود به دور دوم جام جهانی هنر است که اگر کی‌روش این کار را انجام داد من خودم سرتعظیم در مقابلش فرود می‌آورم.»


مگر می‌شود یک ایرانی نسبت به صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی ناراحت شود؟ علیرضا اسدی یک ایرانی باغیرت است و من هم بعد از صعود تیم ملی با او صحبت کردم و اسدی خیلی از صعود تیم ملی به جام جهانی خوشحال بود

وی ادامه داد: «کی‌روش در سال‌های گذشته با افراد مختلفی درگیری شد و آدم عصبی است. او در تیم ملی هم پیراهن تیم ملی را گرو گرفته و بازیکنان را مجبور می‌کند تا از دستورات او تبعیت کنند و اگر کسی بخواهد از دستورات او سرپیچی کند به تیم ملی دعوت نمی‌شود. در سال‌های گذشته فردی در فوتبال نبود که کی‌روش با او درگیر نشود. در شان و شخصیت مربی مثل کی‌روش نیست که چنین رفتارهایی داشته باشد. نتیجه مهم است اما اخلاق از نتیجه بسیار مهمتر است.»


مگر می‌شود یک ایرانی از صعود به جام جهانی ناراحت شود؟


مصطفوی در پایان گفت: «کی‌روش در مصاحبه بعد از بازی مقابل ازبکستان گفت چند نفر هستند که از صعود تیم ملی ناراحت شدند. مگر می‌شود یک ایرانی نسبت به صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی ناراحت شود؟ علیرضا اسدی یک ایرانی باغیرت است و من هم بعد از صعود تیم ملی با او صحبت کردم و اسدی خیلی از صعود تیم ملی به جام جهانی خوشحال بود. ضمن اینکه اگر تیم ملی به جام جهانی صعود کرد همه افراد فدراسیون کارشان را به درستی انجام دادند که این موفقیت حاصل شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته