دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک لشکر بیکار جوان تحصیلکرده پشت در صنایع کوچک هستند

معاون اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکید کرد صنایع کوچک به دلیل ویژگی های خاصی که دارد به عنوان موتور تحول و توسعه کشور به شمار می رود.
کد خبر : 192915

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ، احمد مرادی با بیان مطلب فوق گفت: صنایع کوچک به دلیل ویژگی های خاصی که دارد در همه کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان موتور تحول و توسعه کشور به شمار می رود چرا که اساسا صنایع کوچک برای رفع نیازهای اقتصادی و اجتماعی جوامع کارکردهای خیلی خوبی دارد.


وی افزود: در ایران صنایع کوچک دو کارکرد بسیار مهم دارند؛ نخست اینکه نیاز مردم را در اقصی نقاط کشور برطرف می کنند و دوم نقش بسیار زیادی در اشتغالزایی دارند زیرا محدودیت های صنایع بزرگ را ندارند.


معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با اشاره به شرایط ایران، گفت: با توجه به تحریم هایی که صورت گرفته بود، اهمیت صنایع کوچک را بیشتر درک می کنیم که الان باید چه کار کنیم تا بر مسائل و مشکلاتی که از قبل پیش آمده فائق شویم وکشور را به سمت توسعه ببریم.


مرادی بزرگترین مشکل اقتصادی کشور را اشتغال دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری در پارامترهای مختلفی را در بیان ویژگی های اقتصادی مقاومتی، بحث تولید و اشتغال مطرح کرده اند زیرا با یک لشکر بیکار جوان تحصیلکرده مواجه هستیم و به همین دلیل برای استفاده از توان و انرژی آنها باید از صنایع کوچک بهره بگیریم.


وی همچنین به جایگاه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: این صندوق برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک تاسیس شده و هدف آن کمک به تامین مالی صنعت از طریق صدور ضمانت نامه می باشد.


مرادی گفت: بانک ها برای پرداخت تسهیلات وثایقی را از واحدهای صنعتی طلب می کنند که صنایع کوچک نمی توانند آن را تامین کنند لذا این صندوق برای رفع این بخش از مشکلات صنایع کوچک فعالیت می کند.


معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک افزود: تا 30 میلیارد ریال ، امکان ضمانت برای هر واحدصنعتی کوچک برای ما میسر است و صندوق در اخذ وثایق برای این واحدها روش های آسان تری را در پیش می گیرد.


مرادی خاطر نشان کرد: با الکترونیکی شدن فرایند صدور ضمانت نامه، واحدهای صنعتی می توانند با مراجعه با سایت در خواست خود را ارائه نمایند و البته معاونین صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در هر استان به عنوان نماینده صندوق آماده اراده خدمات به صنایع می باشند.


گفتنی است، این نشست با موضوع نقش تسهیلات در صنایع کوچک و با حضور دکتر احمد مرادی معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و مهندس امیرحسین کاوه عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و دبیر سندیکای لوله و پروفیل کشور در رادیو گفتگو برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته