دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

رهاسازی قیمت‌ها در هیچ جای دنیا مرسوم نیست

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: اینکه در مورد کیفیت و جایگاه آن صحبت کنیم، مشکلی را حل نمی کند،زیرا کیفیت مفهومی گسترده است که بسیاری از مقولات مهم مانند استاندارد،رعایت اصول حرفه ای تولید و شاخص ها زیر چتر آن قرار می گیرد.
کد خبر : 192912

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، محمود نوابی رئیس این سازمان گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد نیمه‌کاره رها شدن فعالیت‌هاست و امیدوارم که این همایش سرنوشت برخی تشکل ها که به تعطیلی انجامیدند را نداشته باشد و اثرات مثبت برای ارتقا کیفیت داشته باشد.


وی افزود: اینکه در مورد کیفیت و جایگاه آن صحبت کنیم مشکلی را حل نمی‌کند، زیرا کیفیت مفهومی گسترده است که بسیاری از مقولات مهم مانند استاندارد، رعایت اصول حرفه‌ای تولید و شاخص‌ها و مولفه‌های تولید زیر چتر آن قرار می‌گیرد.


معاون وزیر صنعت ضمن بیان اینکه کیفیت فقط معطوف به تولید نیست، عنوان کرد: فقط کسی که کار تولیدی می کند نباید کیفیت را مد نظر قرار دهد بلکه کیفیت به همه مرتبط می شود و البته نقش نظارت بر ارتقا کیفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


نوابی ضمن اشاره به برخی فعالیت های سازمان حمایت از مصرف کنندگان بیان کرد: کمترین کار سازمان حمایت، قیمت گذاری است و این سازمان وظایف گسترده نظارتی دارد که از جمله آن نظارت بر بازار و رسیدگی به قیمت های تکلیفی و تثبیتی است.


رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: ما آزاد سازی و واقعی شدن قیمت ها را قبول داریم اما رها سازی قیمت ها در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و رعایت ضوابط عمومی قیمت ها به خود بنگاه های اقتصادی سپرده شده است.


وی با اشاره بند های مختلف سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: بسیاری از بندهای ابلاغی از جمله بند ٢٤آن بر توسعه استاندارد و ارتقا کیفیت تاکید دارد.


معاون وزیر تصریح کرد: افزایش کیفیت تولیدات داخلی در جهت جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق از مواردی است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی توصیه شده که در این راستا باید اقدامات جدی صورت گیرد.


وی در پایان بیان کرد: در تولید یک کالا باید کیفیت،خدمات مناسب،نوآوری،توجه به سلایق مصرف کنندگان را مد نظر قرار گیرد و در انتها با قیمت آن تناسب داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته