دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1396 - 10:37
با حضور دکتر فرهادی در ایروان:

روابط علمی و فناوری ایران و ارمنستان گسترش می‌یابد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دیدار و گفت‌وگو با همتای خود درارمنستان و وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی این کشور وارد شهر ایروان شد.
کد خبر : 192893

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمد فرهادی در صدر هیاتی پس از پایان مذاکرات دو روزه با مقام های گرجستانی در تفلیس، با استقبال سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان و داویت ساهاکیان معاون وزیر علوم و آموزش جمهوری ارمنستان وارد ایروان شد.


براساس برنامه اعلام شده، وزیر علوم در جریان این سفر سه روزه با لئون مکردیچیان وزیر علوم و آموزش و آشوت مانوکیان وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان دیدار و در باره راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری و دانشگاهی دو کشور مذاکره می‌کند.


همچنین در این سفر وزیر علوم و هیات همراه از چند دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و درمانی ارمنستان بازدید و پیرامون همکاری با مراکز و موسسات همتای ایرانی مذاکره می‌کنند. روسای دانشگاه‌های ارومیه، محقق اردبیلی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز دکتر فرهادی را در این سفر همراهی می‌کنند.


کشور ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز قرار گرفته که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت و با کشورهای ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان وجمهوری اسلامی ایران هم مرز است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته