دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1394 - 16:33

سردار فضلی: دشمنان انقلاب بدانند فرزندان امام (ره) استوار ایستاده‌اند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین، تأکید کرد: آمریکایی‌ها، مستکبران، صهیونیست‌ها، آل‌سعود و داعشی‌ها بدانند که فرزندان امام(ره) در بیعتی که با امام(ره) بستند و امروز با رهبر معظم انقلاب بسته‌اند، استوار ایستاده‌اند.
کد خبر : 19287

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار علی فضلی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران، در سالگرد آزادسازی خرمشهر و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: ۳۳ سال پیش در عملیات بیت‌المقدس فرزندان امام(ره) در سایه یکدلی، وحدت کلام و رویه نیروهای مسلح بر آن شدند تا فرمان نورانی نایب امام زمان(عج) را در انجام عملیات بیت‌المقدس محقق کنند.








۹۰ گردان بسیجی در عملیات بیت‌المقدس شرکت داشتند که وجود این تعداد از گردان‌های بسیج نشان از تدبیر امام (ره) در تأسیس بسیج بود

وی خاطرنشان کرد: فرزندان امام‌(ره) در آن عملیات، جغرافیایی را به وسعت ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع انتخاب کردند چراکه بخش عمده خوزستان را نیروهای عراقی از ایران جدا کرده بودند.


سردار فضلی با بیان اینکه «عملیات بیت المقدس در مثلثی بین بصره، خرمشهر و اهواز قرار داشت»، یادآور شد: چهار مانع طبیعی از جمله رودخانه کارون، کرخه، اروند و هورالهویزه و هورالعظیم در مقابل این عملیات وجود داشت. کار اطلاعاتی و شناخت دشمن که امروز نیز به آن محتاج هستیم در عملیات بیت‌المقدس انجام شد تا جایی که روحیات فرماندهان دشمن نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.


جانشین سازمان بسیج مستضعفین، ادامه داد: ۹۰ گردان بسیجی در این عملیات شرکت داشتند که وجود این تعداد از گردان‌های بسیج نشان از تدبیر امام (ره) در تأسیس بسیج بود.


وی افزود: جغرافیای این عملیات تنوع زیادی دارد از جمله عبور از رودخانه، جنگ در صحرا و نخلستان و جزایر و همچنین جنگ در منطقه رملی فکه و منطقه ویژه خرمشهر.


فضلی با اشاره به دلایل اهمیت خرمشهر اظهار کرد: از آن جهت منطقه خرمشهر ویژه بود که دشمن خرمشهر را به پادگان تبدیل و موانع زیادی را بر سر راه رزمندگان ما ایجاد کرده بود.


سردار فضلی با بیان اینکه «۱۰ اردیبهشت ۶۱ تمام سپاهیان اسلام در منطقه فکه مهیای نبرد بودند»، گفت: بنده در آن زمان عهده‌دار تیپ المهدی بودم و از ۱۲ استان در این تیپ آماده جنگ می‌شدند. در آن جنگ مقابله پوست و گوشت و استخوان در برابر انبوه زره‌پوشان بود ولی فرزندان امام‌(ره) بی‌اعتنا به تانک‌ها و نفربرها به مقابله پرداختند در صورتی که ما اصلا هیچ نفربر و تانکی در اختیار نداشتیم.


وی افزود: خداوند در نهایت عنایت کرد و همه اهداف عملیات بیت‌المقدس محقق شد و امام(ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد که یقینا چنین بود.


سردار فضلی در ادامه خطاب به دشمنان اسلام، گفت: آمریکایی‌ها، مستکبران، صهیونیست‌ها، آل‌سعود و داعشی‌ها بدانند که فرزندان امام(ره) در بیعتی که با امام(ره) بستند و امروز با رهبر معظم انقلاب بسته‌اند، استوار ایستاده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته